Alla inlägg den 2 december 2008

Av Eleonor Gotthardsson - 2 december 2008 12:57

...blev det i morse när sonen öppnade sin julkalender...Det var ju ingen Cars-bil!! Ja, han är ingen otacksam liten gosse, men jag har full förståelse för hans besvikelse...

Förra veckan när jag höll på att julpynta och ställde fram adventsstaken i sovrummet, ringde telefonen och jag var tvungen rusa och svara. Sen när jag lagt på kommer en storögd A ut från sovrummet - studsande (som bara 4-åringar studsar, ni vet) - Mamma,  mamma - VET DU?? Tomten har lämnat MASSA paket till mig - Det är CARS-Bilar!!!  Och mycket riktigt, vi hade ju några dagar innan vart på ToysRus och köpt lite julklappar som INTE var inslagna...

Det blev en invecklad förklaring från mig att Tomten använder våra garderober som lager för att det är så fullt i Tomte-stugan och att de här Cars-prylarna kanske lika gärna var till nån av hans dagis-kompisar....

Men tydligen gick inte den lögnen hem - han var ju helt övertygad om att han faktiskt skulle ha en Cars-bil i sin kalender idag.....Förhoppningsvis har besvikelsen lagt sig tills imorgon bitti när han får öppna nytt paket. (inte heller det innehållande någon Cars-bil).


Vi har bestämt oss för att börja göra om lite hemma, vi ska starta med A:s rum. Han får det i födelsedagspresent. Nya tapeter (självklart med lite Cars-detaljer som finns att fästa på tapeten), sen får han lampor (säng och fönsterlampa), gardiner och sängkläder - åxå detta med Cars-motivet. Helt säker på att det kommer uppskattas. Sen blir det såklart lite andra paket - inte helt omöjligt att det kan vara någon Cars-bil där också...;0))

Michelle fyller ju inte år förrän i maj, men då ska hon få sitt rum tillfixat..Får se vilken fas hon är i då. Det är skönt i alla fall att man kan göra saker med annat än tapeter nu. Man måste inte köpa Barbie-tapeter som de lessnar på efter ett år, utan det går att köpa bara små motiv som man kan fästa utan att det gör märken.


Sen ska resten av huset fixat - eller i alla fall nedervåningen. Vi är sååå spylessa på våra tapeter!! Fattar inte, vi har bara bott där i snart 5 år, men tapeterna är inte roliga längre....MEN, jag har faktiskt en grej som jag ser fram emot såååå mycket idag!!! Ska hämta mina nya julgardiner på Vivo idag när jag kommer från jobbet! Som jag längtat efter dom!!! Det blir nytt i köket och vardagsrummet.


Innan jag fortsätter vill jag bara säga till min vän C, Det ordnar sig!! Allt löser sig och du ska se att du oroar dig för mycket! Om man gruvar sig för att göra något - GÖR DET NU!!! Sen känns allt sååå mycket enklare!

Jag tänker på dig och de dina!!! Stor kram till dig!!


Kram på Er tills vi hörs nästa gång!


// E



Ovido - Quiz & Flashcards