Alla inlägg den 9 december 2008

Av Eleonor Gotthardsson - 9 december 2008 13:28

M har blivit lite besatt av Lotta på Bråkmakargatan, så igår blev hennes älskade "Flodis" helt plötsligt "Bamsen", ja, ni vet Lottas gossedjur...

Idag när jag var in på Krabat, hittade jag just en "Bamsen", så han köpte jag ju såklart till lilla fröken M,  den tänkte jag att hon kunde få när A fyller 4.


Idag var en bra dagis-lämningsdag! Ingen av barnen var lessna, utan båda två vinkade glatt i fönstret när jag gick! Kändes jätteskönt! Första gången på väldigt länge som de vart glada när jag gått. Ibland när jag har lämnat har jag verkligen fått bita mig i läppen tills jag kommit i bilen, där brukar tårarna komma....finns det något värre än när barnen krampaktigt håller fast en och personalen & jag hjälps åt att bända loss dem för att kunna gå och jobba??  Ibland känner man att man bara vill vända och hämta dem igen. Men jag VET ju att så fort jag gått, så tar det bara 2 minuter så leker dom och har så kul. (Jag brukar alltid ringa och kolla när jag samlat mig lite....)


Näpp - tillbaka till verkligheten!!


Kram E 



Ovido - Quiz & Flashcards