Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 9 juni 2009 21:41

I dag skulle jag med sonen på barnsjukhuset här för att kontrollera eventuella allergier. Till saken hör att vi var iväg förra våren också när han hade samma symtom. Snuvig ständigt - bara riktig vattning snuva som bara rinner...hes i halsen i princip 1-2 gånger i veckan - utan anledning. Vi fick en pricktest då som A inte tyckte var rolig alls, så vi bad om ett blodprov denna gång.


Vi hade tid där 11.30 och jag stack från jobbet kvart i 11, hämtade upp A på dagis och sen iväg till sjukhuset. Där satt vi till 12 innan vi fick komma in. Väl inne hos läkaren så sa hon att det skulle bli ny pricktest - jag försökte förklara hur A betett sig förra gången och att han inte alls var upplagd för det, då började hon pratade ekonomi. Hur dyrt det var om de skulle ta sk "raster" på honom i stället för pricktest. Kändes inte som nåt bra argument, men trots mina goda argument fick vi i alla fall remiss till sköterskorna. Väl där insåg läkaren att de hade gått på lunch! Suck!!! Ja, jag och A drog iväg och köpte lite käk och sen tillbaka till läkaren igen. Där gjordes tappra försök att göra en pricktest, sonen var helt hysterisk och vi fick vålda för att hålla fast honom för prick 1!! Kändes inte okey - vilket den superbraiga sköterskan Anki insåg också! Hon bestämde egenmäktigt att A skulle få ta "raster"-provet + att han skulle få med sig Embla-plåster som bedövar där de ska sticka.


Jag var borta 4 timmar från jobbet (som jag egentligen inte har tid att vara borta 4 minuter ifrån), utan att få nåt utfört egentligen. Vi fick ny tid på torsdag morgon för ett blodprov + remiss till öron, näsa, hals. Vi får hoppas att de denna gång hittar vad snorandet och han hesa röst beror på.


Kom hem halv 9 idag från Älvsjö. Mannen hade lagat mat till barnen + 1 grannbarn, lagt barnen i säng + tagit ner träd uppe på våran "prickmark" tillsammans med S & A (Tack för hjälpen grabbar!! Ja, tack O också!) Känns bra att faktiskt snart kunna använda halva våran tomt till nåt annat än bara ha träd på. Vi har trots allt betalat en "mille" för tomten och vi använder idag bara hälften!!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards