Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 8 juni 2009 19:42

Jag har några riktigt goda vänner, de här som vet allt eländigt om dig och tycker om dig ändå...


Jag har av en slump fått en ny vän sen i vintras. En person som jag tycker så mycket om tack vare att hon är så himla "ognällig". (Kan man säga så??) Det är liksom aldrig något som sitter fast och hon fixar och grejar trots att hon har häcken full med många tjänsteresor utomland och 2 små barn och en man som har ungefär lika många tjänsteresor. Trots allt detta, så gnäller hon ALDRIG! Har aldrig hört henne säga nåt elakt om nån, inte heller beklagat sig över nåt! Helt otroligt positiv människa - vilket gör mig positiv och glad när jag varit hos henne. 


Jag har också en "gammal" vän från min hemby - eller egentligen inte, hon bodde i en förort till Vuollerim kan man säga - Murjek. Hon och jag har lyckats falla för samma män mer än en gång, men det tycker jag tyder mer på att hon har samma goda smak som mig, än nåt annat...Trots att vi som sagt vart lite "buksvägerskor", så har vi aldrig vart osams eller så, utan tvärtom. Vi träffas inte så ofta, men det känns himla enkelt och naturligt när vi nu träffas och har slutat fallat för varandras kärlekar...eller?? ;0)) Jag hoppas verkligen att jag får se henne och hennes R och hundringarna här i sommar! Tror vi ska spela kubb, eller hur C??


Sen har jag en annan god vän, också C. Hon känner mig utan och innan och henne skulle jag i princip kunna göra vad som helst för! Vi har båda haft små h-veten här i livet, men oftast har vi gått omlott, så vi har kunnat stötta varandra i sorg och förtvivlan, men även glädjas åt varandras lycka! Jag vet att min vän är på väg i något stort och skrämmande (för henne) och jag önskar henne all lycka och VET med bestämdhet att det kommer gå lysande!!


Sen har jag ytterligare en C, en gammal vän som jag inte har så där jättemkt kontakt med, men vi träffades på ett jobb vi hade för många år sedan och hon hade många kloka saker att säga, många av dessa saker tänker jag fortfarande på ibland och de har samma effekt fortfarande! Vi träffades i vintras och det var som vi nyss hade träffats och inte att det runnit iväg 10 år...Hoppas på att få se dig här snart!


Näe, ser man på det så här, så är jag lyckligt lottad. Jag har de vänner jag behöver - behöver inte fler....skulle nån fler ramla in i mitt, ser jag det som en bonus.




Ovido - Quiz & Flashcards