Alla inlägg den 23 november 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 23 november 2009 21:48

Idag har jag (utan att skryta) tänkt lite....


Ibland kommer jag på mig själv att klaga och gnälla lite för mycket...varför gör jag det? Jag som har det så himla bra egentligen? Ibland måste man stanna upp och fundera lite på vad som varit och kanske även på de människor som inte är lika lottade som jag.


För 10 år sedan var jag rädd att gå hem från jobbet

I dag längtar jag efter att få gå hem från jobbet...


För 10 år sedan gick jag på tunga mediciner för att över huvudtaget kunna övertala kroppen att kunna gå ur sängen...

I dag behöver jag på sin höjd ta en alvedon - min kropp är "frisk" (eller i alla fall känns det så)


För 10 år sedan hade jag ont i magen när räkningarna skulle betalas....

I dag har jag pengar över när allt är betalt.....Skön känsla!


För 10 år sedan hade jag ett jobb jag vantrivdes med...

I dag har jag ett jobb som jag längtar efter under helgen....


För 10 år sedan hade jag 2 underbara söner...

I dag har jag 3 (!) underbara söner och en lika underbar dotter...


För 10 år sedan var jag oerhört olycklig...

Idag är jag oerhört lycklig!!


Jag ska verkligen försöka sluta gnälla över småsaker, som tex vädret, som absolut inte går att göra något åt! Jag har förresten ingen som helst anledning att gnälla - så nu slutar jag med det!!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards