Alla inlägg den 17 november 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 17 november 2009 19:53

När jag blev av med mitt jobb pga arbetsbrist i våras, var min enda tanke att få ett nytt arbete. Jag gick från deltid till heltid och var helt övertygad om att med lite pyssel skulle vi fixa det! Det har vi också gjort, mkt tack vare min helt otrolige make som haft turen att arbeta hemifrån och också varit den som skött den mesta av marktjänsten som blivit gjord under den här tiden. Han har hämtat, lämnat, städat, tvättat - fixat mat - ja, allt som ska göras i ett hushåll.


Själv har jag stigit upp före 6 varje morgon - lämnat mina barn sovande...sett dem ett par timmar på kvällen, men kvällarna rasslar iväg med middagsmat, duschning och bollibompa...känns inge bra alls! Vissa dagar har jag inte ens sett dem i vaket tillstånd. Känns inte okey alls!


Nu har jag valt att gå ner i tid, därmed också 7000 mindre i plånboken varje månad, men jag måste säga att det är värt vartenda öre!! Jag får ju så mkt mera!!! Jag får vara med mina älskade barn. Jag kommer hinna spela bandy med min son och vara Frissa-offer till dottern! Det känns så helt underbart!


Ja, tack min älskade familj att ni stått ut med mig under den här tiden - jag vet att jag inte varit den roligaste personen i världen, eller i alla fall inte den mest närvarande.....Jag älskar er över allt annat!!!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards