Direktlänk till inlägg 25 november 2008

Bu för Swebus!

Av Eleonor Gotthardsson - 25 november 2008 09:01

Pratade med min svärmor igår - tydligen har Swebus dragit in linjen mellan Avesta och Stockholm från 1/12 iår!? Vad är det för sätt???

Kan det verkligen vara så dålig lönsamhet på den linjen? Verkar märkligt, för varenda gång svärisarna åkt har det vart mycket folk på bussen!?!


Hur som helst, så innebär det här lite problem för mitt kalas som går av stapeln 3:e januari. De skulle ju komma ner och ta hand om gnottarna på lördag-söndag, sen behöver dom hem på söndag då de själva har en fest de ska på...Kollade lite med SJ också, men de hade strul med hemsidan, så det blev man inte mycket klokare av.


Har skickat iväg inbjudan till både A & mitt kalas, skönt att ha det gjort. Insåg igår kväll att om alla A:s kompisar svarar Ja, har vi 13 stycken 3-4 åringar som ska härja på hos oss en lördag- gäller att se till att INTE inta alkoholhaltiga drycker fredagen innan...


I veckan har vi fullt upp på våran gata. Det är lussebullsbak, pepparkaksbak och vanliga bullar bak + att jag har både frukostmöten och kvällsjobb! Förstår inte hur jag ska lyckas få till allt. Dessutom har vi köpt massa julklappar vi måste slå in, vi ska ta fram stakarna och dessutom har vi ett 9-års kalas i Stora Mossen som vi ska vara på fredag kväll, barnens kusin N fyller år. Lördag blir det middag med N & E och sen utgång på Golden Hits! Shit vilken vecka - önskar jag kunde klona mig...Tur att jag har världens bästa man som försöker slå knut på sig själv för att vi ska kunna lösa mina konstiga tider som blivit på senare tid. Älskar dig!!  


Sen är jag liiiite upprörd åxå - väntar på mina fina julgardiner från Jotex, men de har inte behagat dyka upp ännu!! Börjar kännas som att jag vill ha dem OMG!


Näe, nu ska virrpannan här försöka ringa Jotex, kolla "mina" takläggare som är här, fixa ramar, kolla källaren efter julpynt (dit är inte kul att gå, - OM Källargubben finns, bor han garanterat härnere!!) Sen är ju höjdpunkten idag - Skattedagen på skattekontoret!! ;0))


(Hör ni inget från mig framöver - då har nog Källargubbet ta´t mig)


Kram!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards