Alla inlägg den 28 november 2008

Av Eleonor Gotthardsson - 28 november 2008 10:13

Japp - så var det helg IGEN!? Jag förstår inte vart veckorna försvinner - jag hinner ingenting!! Igår blev i alla fall barnens adventskalendrar färdiga - 48 små julklappar som jag slagit in och med hjälp av mannen fått upp i deras adventskalendrar....Undrar just varför jag började med det här?? ;0))


Igår drog jag fram alla julkartonger från "kattvindan" också och ställde upp stakar och grejer. Fick som vanligt inte godkänt för mina sladdragningar, tänk att det ska va så petigt....Har en man som får ångest om det ligger sladdar på golvet, eller om en sladd är aningen för lång...

Sen pratade jag med min älskade storebror i säkert en timme....han jobbar alldeles för mycket - önskar att han kunde försöka dra ner på tempot och ta hand om sig själv lite....Det behöver han!! KRAM T!!

Sen bäddade jag rent till svärmor och svärfar däruppe - eller egentligen till oss - det är ju vi som ska ligga där på lördag i alla fall - ska bli sååå skönt att få sova ut. Det är vi inte bortskämda med.


I dag när jag slutar ska jag hem, handla, hämta barnen, utfodra dessa, sen tar vi bilen till Stora Mossen och grattar N som fyller 10 år idag - Grattis tjejen!!

Hem följer sedan Svärmor och Svärfar. Ska försöka åka hem i tid så jag får se min älskling Kevin i Idol - Han måste bara vinna, helt sjuuuukt duktig! (Kan förresten meddela att jag "tagit" på honom - mötte honom och Peter Jide i dörröppningen på Grill här för nån vecka sen;0)


Ja, lördagen har jag ju berättat om tidigare, men även den är fullbokad - Ska förbereda lite käk till barn och svärisar på förmiddagen. 13.00 är det UNO som gäller - uppträder i Huddinge Centrum. Sen är det hem, fixa till sig lite kanske - över till N och E för att laga lite käk till oss andra....blir het kyckling med persikohalvor har jag bestämt. Sen är det "rock and roll" hela natten lång!!!


Söndag kommer storebror T med sin dotter A hem till oss och ska baka lite pepparkakor! Ska bli mysigt....Hoppas bara jag mår bättre än jag brukar när jag är ute på kalas...Kanske skulle prova det där med att dricka med måtta??? (Vad är måtta?? Går det att äta???) ;0))


Trevlig helg på Er! (och advent så klart)


Tjing-Tjong-Långkalsång-vi hörs vidare i cyberrymden en annan dag!


Kram E


Ovido - Quiz & Flashcards