Alla inlägg den 18 november 2008

Av Eleonor Gotthardsson - 18 november 2008 15:22

 I går var vi hos N & E och fikade lite. Fick höra om deras Baliresa och kolla på lite fina bilder. Både barnen och vi fick presenter som tack för kattvaktningen (heter det så??). DET var inte meningen när vi tog på oss uppdraget!! Men tack så mycket!! Drickat får vi fick prova den 29:onde tycker jag?!?

Eftersom att vi då var över till N & E blev det ju typ 30 minuter senare för barnen än vad vi vanligtvis brukar ha som läggningsdags-tid. Det visade sig med största bestämdhet när vi var på väg hem - båda två blev som förbytta och bara skrålade och ålade sig som små metmaskar när kläderna skulle på. Sen skreks det i högan sky hela vägen hem - förmodligen tror grannarna att vi spöade våra små! Det tog sen bara typ 2 sekunder innan M somnade, A hade lurat lite på dagis, så vi låg och pratade lite och han meddelade att: Mamma?? -Ja, svarade jag, varpå ungen säger: Mamma, du är bäst och jag älskar dig!

Snacka om att man blir tårig i ögonen.....då undrar man hur i all världen jag kunde vara så irriterad på honom bara några minuter tidigare.....??


Älskar Er SmåGrisarna!!



Idag är det tisdag, och den började helt fantastiskt omöjligt!!! Man hade helt säkert kunnat gissa på att det var måndag faktiskt....Vaknade som vanligt väldigt mycket innan klockan skulle ringa. (vilket jag för all del har börjat tycka är lite skönt. Kan strutta på en stund innan resten av familjen vaknar).


Sen vaknade alla till liv och det blev full rulle på 2 sekunder. Allt skulle hända samtidigt helst! Försökte fixa mig själv, barnen och samtidigt göra iordning lite pryttlar jag behövde ha med mig.

Dagislämningen var inte rolig - A tyckte absolut INTE att han skulle vara på dagis idag och självklart sympatiserar syrran då....jag HATAR verkligen att lämna ledsna barn - men jag var ju stressad för att hinna med tåget och jag vet ju att det gått över innan jag ens backat ut från parkeringen.


När jag kom fram till stationen, så visar det sig att det är nåt el-fel och tågen går inte överhuvudtaget - och jag som har 100 saker att göra på jobbet! Frukostmöte imorgon och mycket som ska förberedas! Nå, jag väntade, sittande i tåget så där en halvtimme innan jag gav upp! Åkte tillbaka hem och fikade och sen kollade jag och såg på nätet att tågen hade börjat gå. Skönt!! Kom mig iväg till sist då.


Väl framme på jobbet kollade jag matlådan, jo, maten fanns där, men den berömda såsen som jag påminde mannen om att han skulle slå på (typ 10 gånger) fanns det inte minsta spår efter!! Ja, ja - får väl äta köttbullar och makaroner utan sås då - får funka med ketchup.


Sen skulle jag iväg och handla lite till frukostmötet - spö-regnade, blåste isbjörnar och fy för den lede vilket skitväder - rent ut sagt!! Kassarna vägde bly och Vasagatan har väl aldrig känts så lång någonsin.....


MEN - en liten ljusglimt i min i övrigt gråa tisdag är att jag numera har bromsar på bilen och den gick igenom besiktningen galant! Tack Svensk Bilbesiktning och grannen A!!  


Må så gott till nästa gång!!

Ovido - Quiz & Flashcards