Alla inlägg den 17 november 2008

Av Eleonor Gotthardsson - 17 november 2008 08:59

Japp - måndag igen! Dagarna verkligen springer iväg! Tänkte jag skulle berätta om vår underbara helg.....Fredag lunch åkte jag hem från jobbet, packade ner kläder och ungar i bilen och maken med för den delen...(Han packade jag för övrigt in på förarsidan ;0)) Vi åkte upp till Avesta till "svärisarna" och fick där både god mat och god vin....

Lördagmorgon steg vi upp tidigt och åkte iväg till Getsundaberget i Mora - där tomten bor. Barnen var jätteimpade och plånboken jättetom innan vi åkte vidare. Snacka om att allt kostade!! Men, men - barnen var nöjda och det var ju för deras skull vi åkte upp. Vidare hem mot Avesta igen där vi åter käkade svärmors goda mat och drack upp hennes vin också för den delen!

Söndagen skulle jag få sovmorgon - jo, Tjena! Vaknade 5.45 INNAN något barn överhuvudtaget funderat på att öppna sina ljusblå...Ja, ja - Jag steg upp och fixade lite kaffe och strax kom de små liven upp! (Märkligt hur man kan sakna de små när de sover?? Jag kan verkligen inte ta mig för någonting)

Sen kom den!!! - Den efterlängtade SNÖN!! Barnen satt som ljus och tittade på flingorna som föll. Efter nån timme kunde dom äntligen gå ut och göra snögubbe och ha snöbollskrig med pappa! Himla tur att det fastnade lite i alla fall.  

Klockan 15 hade vi en konsert inbokad: Mora-Träsk på Folkets Hus i Avesta, och om Tomteland var en höjdare, så var det här absoluta höjdpunkten av alla höjdare!! Dom var så söta när dom studsade omkring och härjade!

 Absolut värt att stanna kvar lite längre! Sen skulle vi åka hem......det blev en resa vi sent ska glömma!! HALT!! Det var bara förnamnet....Dessutom hade vi 2 stycken trötta barn som hann bli kissnödiga och törstiga typ 100 gånger. En skulle se video och den andra inte - svårt att binda för ögonen på den som inte vill se....suck!! Nå, vi lyckades roa dem - hur minns jag inte, men de höll sig vakna ända hem. Barnen vipps i säng, mamma vipsade sig själv i säng rätt snabbt efter det!


Måndag: Steg upp före f-n även idag - förstår inte varför jag inte kan sova på morgonen?!? Jag som alltid varit en riktigt trött-mössa, vaknar numera minst en halvtimme-timme FÖRE klockan ska ringa kl 06.00 Hopplöst!

När jag var på väg, mötte jag E & N som hemkommit från sin 3 veckor långa semester i utlandet, (otäckt bruna).....Eftersom deras lill-bil förmodligen inte tyckt om att de lämnat den så länge - så vägrade den att starta :0))

E fick ta min rally-ford, så får vi hoppas hon hinner och kan ta sig dit hon behöver idag!


NU - skulle jag lätt kunna gå och vila lite....men, men...bara gilla läget och försöka hålla ögonen öppna några timmar till!


Tack och hej - Leverpastej!

Ovido - Quiz & Flashcards