Alla inlägg den 21 november 2008

Av Eleonor Gotthardsson - 21 november 2008 08:55

I går när jag kom hem från jobbet kände jag mig helt väck! Kollade febern (skulle jag aldrig ha gjort) Jag hade nästan 39 grader!! Oj, vad sjuk jag blev då!! Märkligt det där att kollar man feber och ser att man faktiskt har det, då får man nästan en nära-döden-upplevelse. Jag blir i alla fall jättesjuk om termometern går över 37,5!


Eftersom jag jobbade rätt många timmar i veckan, så bestämde jag mig för att vara ledig idag, så U kunde åka och jobba (Han var hemma med barnen onsd-torsd). Det är ju iofs himla bra att slippa ta VAB och få vanlig lön, men jag har redan (09.00) upptäckt att jag kanske INTE borde vart hemma med barnen själv idag. För det första är de inte det minsta sjuka idag! (helt omöjligt att få dem att koppla av i soffan och se en film så mamma får vila, jag har trots allt fortfarande 38 graders feber)

Däremot så har barnen idag hunnit tömma billådan 1 gång i vardagsrummet + legolådan (där det för övrigt finns en milion legobitar) 2 gånger, för att jag i min enfald låtsades plocka upp legot en omgång....)det gör jag inte om förrän väldigt mycket senare idag).


Har fått en beställning på glass nu, så det är väl bäst att ordna med det innan de små trollen börjar grotta i frysen själva!


Höres!!! Kram från Rudolfia med röda mulen! (Snacka om stoppljus!!)



Ovido - Quiz & Flashcards