Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Abrakadabra!

Av Eleonor Gotthardsson - 3 januari 2011 20:24

Jag har under ett par månaders tid blivit kallad trollpacka...Det finns en, eller egentligen två anledningar till det...


Första gången jag trollade lite var när jag jobbade på ett företag i Kista och hade en supergo kille som jobbarkompis - han var precis som min lillebror, snäll, go och snygg! Han var inte min typ, men en riktig 10-poängare ändå! Han blev singel och rätt blåst av sitt ex och efter ett tags deppande för honom tyckte jag att det fick vara nog! Jag bestämde en date med en av mina andra goa vänner - att vi skulle ses i stan. Sen sa jag till min arbetskollega att han och jag skulle gå ut och käka mat...Senare mot eftermiddagen ringde jag först till min kompis och sa att jag fick en arbetskollega som ville följa, lite så där besvärat, som att jag egentligen inte alls ville att han skulle följa...Sen meddelade jag min arbetskollega att - Åh, min kompis ville så gärna följa med och jag kunde inte säga nej...(jag ljuger så bra...) Vi åkte i alla fall in till stan allihopa och käkade och vidare ut på lite galej. Jag såg att min kompis och min kollega fattade tycke för varann och jag åkte hem. På väg hem i taxin ringde de och frågade vart jag tog vägen - jag svarade: Mission completed!

Det här var för 10 år sedan och idag är de gifta sen flera år tillbaka...Precis de orden jag sa till dem samma kväll de träffades, var de orden som jag skrev i deras gästbok på bröllopet...


Andra gången jag utövade min häxkonst var rätt nyligen - det här involverar dock min allra bästa vän och en annan tidigare kollega. Båda två singlar, varav min bästa vänninna varit det ett tag och hon är ingen enkel person att få på fall, men jag visste i mitt hjärta att hon VILLE träffa någon,(det har väl egentligen inte varit någon brist på friare, men ingen som passade) även om hon aldrig erkände det....En gång när jag satt och chattade med min tidigare kollega bad jag honom kolla in henne på FB vilket han gjorde, senare när min vänninna ringde bad jag henne göra detsamma...Hon addade honom på FB och sen spann allt bara på...Dom har hunnit med flera träffar, trots att de bor 70 mil isär, så har de hittat sätt att träffats och tydligen har amors pilar träffat helt rätt och mitt i prick för de båda och ingen kan vara gladare än jag!!


Hokus, pokus, filiokus - undrar just när nästa bröllop blir?? Jag väntar med spänning på inbjudan i alla fall!


  



Kram E



 
 
Laila Gustafsson

Laila Gustafsson

4 januari 2011 14:23

Hejsan vännen du har gröna fingrar å öga för kärleken helt enkelt ser jag ju :)
Så de är dig man ska vända sig till när man ska hitta sin respektive med andra ord ;)
Hoppas du haft en bra jul å nyårshelg??
Själv har jag varit uppe hos mamma i Vuollerim brukar åka dit numera så hon inte ska behöva sitta ensam nu när Kent gått bort.

Kram Laila

http://www.mittlivmedvark.blogg.se

Eleonor Gotthardsson

6 januari 2011 08:22

Hej! Ja, jag har haft tur i kärlek;) Jag har haft en bra helg med alla mina nära och kära omkring mig. Trist att höra att Kent gått bort - hade ingen aning om det! krama mamsen från mig nästa gång ni ses! Kram, kram!

 
Laila Gustafsson

Laila Gustafsson

6 januari 2011 15:54

Han gick bort i cancer Sveriges nationaldag för snart 3 år sen tyvärr han var inte så gammal så de var trist. Ja jag ska krama henne från dig när jag åker upp nästa gång blir nog vid påsk jag åker upp igen. Kram Laila

http://www.mittlivmedvark.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards