Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 11 januari 2011 20:05

....du kommer till en tid i ditt liv när du inser vem som betyder något..  Vem som aldrig gjorde det...  ...Vem som inte kommer att göra det... Vem som alltid kommer att göra det..
Så, oroa dig inte för människor i ditt förflutna. Det finns en anledning till att de inte finns med i din framtid....

 

Ovanstående hittade jag på ett inlägg på FB...Det stämmer så himla bra tycker jag. Jag tror att jag har kommit till den tiden nu. Eller det har jag väl gjort för ett tag sedan, jag har bara inte GJORT nåt åt det. Men jag jobbar på det. Det blev mitt nyårslöfte i år. Att jag ska ta vara på de som betyder något för mig, strunta i de människor som jag inte trivs tillsammans med. Livet är för kort för att man ska öda tid och energi på människor som ändå inte ger nåt...

 

Jag har en syster som är himla duktig på det! På att vara ärlig mot sig själv - att inte bry sig så mycket om vad folk tycker. Jag är rätt avundsjuk på det. Jag är fortfarande rätt lam och har svårt att bita i från. Har svårt att säga vad jag verkligen vill, utan jag säger ja när någon ber mig om hjälp eller så även fast jag kanske måste slå knut på mig själv eller familjen för att lyckats hjälpa denna personen. Jag menar absolut inte att man inte ska hjälpa varann, men man kanske borde bli bättre på att säga nej, bättre på att vara ärlig mot sig själv. Vad JAG vill och vad som är bra för MIG!

 

Säger som min goa vän G sa till mig: Du, Eleonor, kom ihåg, ett nej kan faktiskt vara ett ja! Ett JA till dig själv! Tycker det var rätt bra!

 

Bjudet på en bild på någon som är viktigt för mig, då, nu och alltid!!

 

  

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards