Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Lyckligt lottad...

Av Eleonor Gotthardsson - 2 januari 2011 20:32

  



Jag har varit helt sjukt dålig med att uppdatera min blogg - dels för att det vart lite mycket med det mesta och sen att jag inte känt någon motivation att skriva heller...


Har haft mycket tankar dock - om hur bra jag trivs med livet just nu! Det finns så mycket som jag är tacksam för!


Nummer ett är ju såklart min underbara och älskade familj - bestående av storebror, min förstfödde älskade son,  som det har gått så himla bra för - trots  att han inte alltid haft de bästa förutsättningarna. Du, min älskade son - kommer klara dig bra här i livet!

Son nummer två  - som varit och är en stor glädje, som har rasat genom livet både på gott  och ont. Känns just nu som allt går din väg - hoppas det håller i sig, du har inte många år kvar till  du är vuxen..Jag önskar dig allt gott!

Son nummer 3, du mammas solstråle, som blivit 6 år och inte gör annat än att gå mellan skratt och förtvivlan, från att älska pappa och mig - till att tycka att vi är dummast på hela jordklotet!  Tänk om  jag kunde hjälpa dig genom denna 6-års perioden..mammas hjärta....Det gör ont i hjärtat när jag tänker på hur tufft du har med dig själv just nu.

Sist men inte minst, mammas lilla prinsessa - som är den som just nu är i en sån himla härlig period där du bara fullkomligt älskar alla! Den lilla tjejen med den STORA viljan - hoppas du får behålla den, den är inte alltid rolig för oss i din omgivning, men jag tror att du kan ha stor nytta  av den i framtiden...

Min man....Ja, jag har inte mycket annat att säga än att han bara är bäst och jag älskar honom helt galet mycket! Vi har gått igenom så mycket ihop och det är fortfarande så mycket kärlek!


Nummer två av mina "tacksamheter" går till min underbara morbror och moster som jag och min familj adopterat som min mamma och pappa och barnens mormor och morfar -eftersom jag begåvats med en mindre närvarande pappa och en mamma som bor i himlen...Tack för att ni finns för oss-det betyder så mycket!


Nummer tre går till alla mina goa vänner som jag har omkring mig - det finns inga bättre! Ingen  nämnd och ingen glömd...Jag är glad och tacksam över att få ha er som mina vänner!


Nummer 4 går till mina syskon - jag har rätt många, våran kontakt är rätt sporadisk, men trots allt så finns ni alla i mitt hjärta och jag saknar er! Kanske år 2011 kan bli ett år när vi försöker ses lite mer?


Nummer 5 är att jag har ett jobb som jag tycker om, på ett ställe som passar i mitt liv just nu, med himla goa arbetskamrater som jag tycker om allihopa!


Kram E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards