Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 30 augusti 2009 21:36

Vi har haft det sååå himla mysigt i Vimmerby torsdag, fredag, lördag! Torsdagen kom vi fram vid halv 3, bäddade i stugan och fixade lite - satte oss på altanen med en öl och inväntade vårt resesällskap som valde en annan väg. När de anlänt och vi intagit ett glas rödvin knallade vi in till centrum och shoppade lite och käkade  på en mysig restaurang.

Gick hem och tänkte ha en trevlig kväll på verandan, men inga barn hade lust att sova, så till slut gav vi upp och gick i säng allihopa.


Fredagen blev en heldag på "Pippilandet" där M lämnade ifrån sig alla sina nappar i Herr Nilssons säng ;0) Trodde vi skulle få en jobbig kväll, men inte! Hon körde hela racet och gnällde inte en enda gång över sina nappar! Sååå himla duktig.


Lördagen tillbringade vi många timmar till hos Pippi, Madicken och Karlsson på taket, barnen var verkligen saliga och det kändes som att de var helt nöjda efter vår "minisemester". M sov hela vägen hem i bilen, men fortfarande, i skrivande stund, söndag kväll, så är napparna borta och dottern somnade i sin egen säng alldeles själv utan ett ljud om napparna! Hon är sååååå duktig!


Sen hade vi ju kalas idag också! Våra grannars lilla tjej har blivit 2 hela år!! Förstår inte vart tiden tar vägen?? Tyckte nyss hon var en lite bäse? Vet att jag var över bra precis för 2 år sen (med lite diff på ett par tre veckor) och luktade på den lilla som faktiskt somnade i min famn....herregud vad tiden springer iväg!! Vart tar den vägen???


Vår "älste" här i huset verkar ha funnit sig väl tillrätta. Har hittat sig kompisar och till och med fått en beundrarinna (tyvärr är inte själva beundrandet ömsesidigt..) Han funkar bra i skolan och jag tycker allt har gått över förväntan! Han är trots allt en vilsen 13:on åring som själv valt att flytta från "trygga norrland", ner till storstan. Det är strongt gjort och jag vet inte själv om jag hade fixat det i hans ålder! Jag är väldigt stolt och imponerad över sonen!!  Älskar dig M!!!


Jag är glad över att jag har min familj och alla känslor som finns för alla och en var! Älskar er alla över allt annat! Puss!


Kram E



Ovido - Quiz & Flashcards