Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 5 augusti 2009 19:17

Nu var mellan sonen inskriven i skolan! Han börjar i klass 8 A den 19:onde augusti. Känns superbra!

Maken är precis iväg och ska investerar i en ny tv. Han tycker att vi behöver en sån - den här gången en platt variant. Jag förstår absolut att vi behöver en ny tv, vi har bara 4 stycken och det är klart att det krävs ett par till innan han är tillfredsställd! Nå, jag ska inte vara sån nu - jag får faktiskt min nya symaskin idag också. Upptäckte att det var hög tid för en sån när jag efter stönande och stånkande fått fram "aset" (väger väl en så där 10-15 kg), och satt och försökte sy - gick bra så där ett par centimeter, sen gick tråden av, sen gick nålen av, sen lossnade pressarfoten! Det var måååånga svordomar innan dess ooootroligt vackra prinsess-gardiner var färdiga.

Vi har nämligen fixat till dotterns rum i prinsess-tema. Det blev nya tapeter med prinsess-stickers och då tillhörande prinsessgardiner...så pluttigt så!


Vi får väl se hur länge våra små tycker att deras rum är okey - A fick ju Car´s överallt i vintras och nu är M:s rum fyllt av prinsessor. Tur jag har en man som tycker om att tapetsera - har redan meddelat att före jul skulle det vara himla kul med nya kökstapeter......


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards