Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Eleonor Gotthardsson - 15 mars 2012 19:52

I dag skulle våran mamma fyllt 70 år. Tänk vad tiden springer iväg...Det är till sommaren 9 år sedan hon gick bort...I en sjukdom som jag aldrig tidigare hört talats om: Mycosis Fungiosis...En grym sjukdom som det inte finns något bot för när den tagit sitt grepp...I dag har jag slutat ta tag i telefonen för att ringa mamma och berätta om dagen...eller fråga om något, få ett matrecept, eller lämna ett...Men det tog länge innan jag var där..Trots att jag och mamma haft ett väldigt komplicerat förhållande och att jag fortfarande har saker som jag undrar över..sånt som rör min barndom och det som hände då, men kanske jag kan få något svar OM det nu skulle vara så att Terry Evens får kontakt med just henne när jag åker på storseansen i Växjö?!? Eller är det så, att vissa frågor får man aldrig svar på - det kanske inte är meningen? Man kanske inte VILL veta?? Kan det vara så?? Är det dumt att åka på seans och gräva i sånt som jag egentligen inte borde få veta?? Ja, jag vet inte, men nu är jag snart där och jag skulle ångra mig om jag inte åkte...


Jag hoppas innerligt att jag inte lämnar mina barn kvar på jorden med funderingar om jag älskar dom eller inte...med funderingar varför de inte är älskade....Jag hoppas dom känner att de ÄR kärleken för mig och att jag aldrig någonsin vill vara utan dom, att dom ALDRIG är besvärliga, att dom ALDRIG är i vägen, utan dom ÄR och jag vill aldrig någonsin ha det på något annat vis...jag hoppas dom känner det och att dom aldrig, aldrig någonsin tvivlar på det!


Så mycket kärlek till mina 4 älskade barn! Ni är bäst!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards