Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Eleonor Gotthardsson - 13 mars 2012 19:23

Har skickat iväg maken till Göteborg (IGEN!!) för jobbets räkning, men även för att hämta hem den båt som vi köpt. (Eller han ska kanske inte hämta så mycket båt, men hjälpa till att lasta på båtbilen och ta hem det som ligger löst) Vi har nu alltså inte mindre än 2(!!!) stycken båtar att sommarrusta. Hoppas dock kunna sälja den ena, blir svårt att köra dubbla båtar...Det ska bli så nice med lite större båt i år. Den här har både för och akterruff och tar utan problem 5 sovande vuxna. Dessutom ett riktigt kök med riktiga utrymmen för porslin och sånt som man behöver. Var väldigt dåligt med sånt utrymme i den gamla. Var ju på båtmässan och förstörde en massa pengar bland annat på båtporslin - men sååå fint!!


Våran fina Amalou: (eller i alla fall hennes tvilling..)


 


Sen har vi rätt mycket annat på våran agenda nu också. Har rätt mycket styr med 16-åringen. Ska och träffa hans lärare och ha utvecklings samtal imorgon eftermiddag, efter jag varit på kurs i Älvsjö hela dagen. Fått be världens bästa familjen Flaa-Möller om hjälp att hämta upp barnen imorgon.


I slutet på mars åker jag ner till Värnamo och sen vidare till Växjö, där jag tillsammans med min fina storasyster ska gå på Terry Evens storseans. Ska bli så himla kul och spännande. Kanske han har några svar till mig på de frågor jag ställt mig många, många gånger?? Kanske han inte alls får kontakt med någon av "mina", men det gör inget - det ska bli så häftigt att se hur han jobbar...och NÅGON lär ju få kontakt - även om det inte är vi...


Det händer en del på jobbet också - det mesta av positiv art - det rör på sig och jag känner att just nu är jag "on top"...så skönt, det var längesen jag kände att jag var helt i fas. Vissa saker behöver jag fortfarande tugga mig igenom, men det är inget som brinner - vilket det mesta gjorde bara för en månad sedan...


Jag har dessutom några fler grejer som är nära förestående, som jag inte vill eller kan berätta om - kanske jag gör det en dag, när det visar sig att det inte finns nåt att berätta...


Har idag också fått ruggigt dåliga nyheter av en god vän - jag tänker massor på dig och finns så klar här när du behöver!  


Nu sover barnen och jag ska försöka andas lite!


Kram E


Ovido - Quiz & Flashcards