Direktlänk till inlägg 20 april 2012

....Oliiiidligt spännande!!

Av Eleonor Gotthardsson - 20 april 2012 22:11

Som jag tidigare berättat har jag 2 saker på g i mitt liv, som är rätt viktiga för hur jag ska gå vidare med det mesta! I går fick jag lite mer klarhet i den ena grejen, och idag fick jag lite rätsida på den andra. Dock inte något klappat och klart än, måste grotta lite till, och eftersom det är lite fler personer inblandade i mina grejor, så vill jag inte säga nåt än, men jag måste dela med mig bara lite - det är sååå spännande! Berättar när allt är klart - borde bli i mitten-slutet på veckan som kommer.


I dag efter jobbet åkte jag, maken och dottern till Skärholmen och käkade - alla ville ha olika mat, så det blev till att stå i 3 olika köer i Foodcourten, men alla blev nöjda och glada sedan så det var det ju värt! Käkade världens godaste wook med massor av vitlök! Gött!! Sen hämtades sonen upp, han hade vart hos en kompis efter skolan. Sen la jag mig på soffan - och där somnade jag...vaknade för en halvtimme sen - himla social fru min man har...  


I helgen skulle det bli skitväder, men det hjälps inte - nu måste båten göras klar! Nästa lördag ska den i vattnet! Jag har lite pyssel att göra hemma (tack och lov), så lördagen blir för mig att sy det sista på gardinerna, men söndag måste jag ut till båtklubben och sätta upp desamma. Alla pryttlar som ska in i skåpen, täcken, kudden, sängkläder - ja, det är inte bara en grej som ska in...hej å hå! Nå, det kommer bli såååå mysigt när vi väl kommer oss iväg!


Tyvärr inte hunnit med nån träning sen i onsdags (vilket är rätt nice, då jag har en träningsvärk från h-vetet), men igår, när jag faktiskt hade tänkt åka och simma, var U borta (vid båden såklart), så jag fick vara hemma med barnen. I dag orkade jag bara inte - det är lite slitigt att börja 7 varenda dag...fast det är rätt nice att kunna gå hem 4 varenda dag också! Så inget ont som inte har nåt gott med sig!


Snart bokslut på jobbet också! Men jag känner faktiskt att jag har rätt bra koll - har varit ett mindre hysteriskt år i år, motför hur det var förra året...det borde bli liiiite enklare. En fundering som jag har är också varför mina bolag har bokslut sista juni??? Varför väljer man ett sånt räkenskapsår? För det innebär att man (läs ekonomiavdelningen på dessa företag)  hela juli månad ska slita som ett djur med bokslutet för att få det klart, i stället för att ha bokslutet sista december?? Januari tycker jag i alla fall är en månad jag hellre jobbar över i...


Ja, ja...vad är väl en bal på slottet!?


Kan också meddela att nu har det faktiskt gått en dryg månad sedan som jag bestämde mig för att sluta röka...Det har varit lite tjuv-cigg här och där, men i dag kan jag stolt meddela att på 7 dygn har inte ett enda bloss slunkit ner i mina lungor - och det har inte ens vart svårt att låta bli!! Faaaan vad jag är bra!!! Borde egentligen vara himla enkelt - ett paket cigg kostar 55,- och jag rökte 1 paket om dagen= you do the matt...Mycke pengar blir det..Men egentligen var det när både A & M berättade för mig att "det är farligt att röka och lugorna blir svarta och du dör då mamma" som jag bestämde mig på riktigt...Mina fina, fina barn! De ska inte behöva tänka så! Nu är det bara att hålla i!


Ha en härlig helg!


Kram E



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards