Alla inlägg den 12 april 2012

Av Eleonor Gotthardsson - 12 april 2012 18:48

Den 20:onde augusti 1988 hände det något i mitt liv...Något som är så helt ofattbart för dem som inte varit där. Jag begär inte heller att någon som inte varit där ska förstå, jag gjorde det inte själv heller förrän just den dagen...Efter en hel veckas väntan på sjukhuset hände DET! Det som är ett av 4 tillfällen i livet som jag aldrig någonsin glömmer...Det datumet föddes min första son..miraklet och kärleken var omedelbar. Ogripbar. Den djupaste och starkaste. Mitt liv förändrades på djupet, på allvar, för alltid...och absolut till det bättre!!

Sen trodde jag på fullaste allvar, när jag var gravid med son nummer 2 att det var helt omöjligt att få plats med ett barn till i mitt hjärta - i alla fall ett barn som jag skulle kunna älska så mycket som nummer 1...men det gjorde jag! Så även med son nummer 3 och till sist dottern som kom till oss för snart 6 år sedan...Det är märkligt det där med kärlek...ju mer man ger..ju större och djupare blir den...


När det gäller den familj som jag kommer ifrån från början, så tror jag ärligt att mina föräldrar egentligen var för trasiga för att skaffa barn. Dom skulle aldrig gjort det. (Nu är jag iofs rätt glad att dom gjorde det då). Hur som, jag har rätt många syskon som jag trots lite strul på vägen älskar och verkligen trivs tillsammans med när vi ses...Jag och syster M som bara bryter ihop och fnittrar oavsett tillfälle, vi ser liksom samma saker - även de som bara ses i huvudet på oss..

Fina bror T, som jag har en speciell relation till - vi har gjort så mycket roliga saker tillsammans - rest till Rhodos, åkt skoter i Ekträsk..men delar också väldigt smärtsamma saker......så glad att du träffat finaste L - ni är sååå fina ihop.

Bror M, som jag alltid varit storasyster åt....som jag fått se växa upp och bli världens finaste människa! Som också han träffat sitt livs kärlek och fått 2 söta barn med. (Rätt lika faster, båda två, om jag får säga det själv!!) En känslig själ som har sååå stort hjärta!


Sen har jag och barnen fått bonusar! Jag har fått bonusföräldrar och barnen bonusmormor och bonusmorfar i min morbror C och moster G! Så underbara människor...och med dem följer såklart mina kusiner med respektive som vi nu får förmånen att träffa oftare när vi träffar våra bonusar!


Stora bamsekramar till er finaste som finns i mitt liv! Det gör mitt liv såå mycket bättre att ha er där!


En liten sak som jag bara måste lägga till, som inte har med nåt att göra egentligen...en del saker bör man inte ljuga om, då det så enkelt går att ta reda på sanningen.....Den som vill tar åt sig...eller inte...?


Kram E











Ovido - Quiz & Flashcards