Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Mot julen i 180!!

Av Eleonor Gotthardsson - 20 december 2011 19:50

Jupp, nu går det undan hos familjen G! Idag steg vi upp halv 5! Helt underbart, okristligt tidigt, men det fanns inget att välja på. Maken skulle upp och hämta bilen vi köpt. Vi köpte den från vår goda vän P uppe på Bil & Traktor i Luleå, så han fixade så en kille körde den till Härnösand, men det är ju en bit att köra dit, så U drog redan vid halv 6. Vi hade ju dessutom en 7-åring att fira, så först var det skönsång och paketöppning innan han drog...Sen har vi försökt bygga lite bilbanor och bay-blade banor och fixat och trixat. Sen vidare till skolan. Jag och M bakade mjukkakor och sen kom grannens lilla V, som vi fick rå om ett par timmar på dagen. Tack för lånet bästa familjen B! Det är inte så ofta vi får tillfälle att njuta av era/erat barn! Måste vi ändra på!


Sen blev det julhandling av mat på Ica Maxi i Tumba, gillar den affären - hittar allt jag behöver oftast, idag hittade jag  mest pensionärer dock...=0) Tror precis alla södertörns penchisar tyckte dom skulle handla precis där, precis samtidigt som mig! Suck!! Ja, ja, hittade allt jag skulle i alla fall. Sen drog jag och M vidare ner till hennes dagis för att lämna presenter till världens bästa förskolepersonal!! Tack för att ni finns J, E & L!! Ni betyder såååå mycket för oss!!


Vidare gick färden för att hämta upp 7-åringen i skolan och raka vägen hem för att M gärna ville baka fina princess muffins till sin storebror. Fina, fina M som är så omtänksam! A blev jätteglad!!

Hur som, vi fortsatte med lite plantering av hyacinter till mina julgrupper - schnyggt blev det! Sen fortsatte vi vidare med lite mjukkakor till familjen F, där aktiviteten också var febril. De har fått så mycket klart i sitt hus, jag undrar om de förstår själva hur lång de kommit?!? Det är såååå nära nu!(Men tips från coachen: Tro inte att det ska vara klart före jul kära A! Slit inte ihjäl er, utan passa på att njut också! Det funkar ju!!!)


Nu hemma igen, maken ska köra spel med sonen som han lovat, och jag satt mig vid datorn en stund. Tror det kanhända blir en väldans tidig kväll idag, men just nu visas slalom på tv:n, så jag lär väl fastna här då...Först tandborsning av 2 trötta men nöjda barn och sen ska jag kasta omkull dom i säng! För imorgon är en ny dag och då får vi gå på föräldrafika på sonens skola, med tillhörande julsånger framförda av den finaste första klass som jag då vet om...


Å sen börjar vi om....=0))..... Härligt med jul tycker jag!


Kram E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards