Alla inlägg den 3 december 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 3 december 2011 08:53

Just nu sitter jag i soffan och myser med mina underbara barn och tittar på julkalendern. M fick små klister-hjärtan i sin paketkalender, så hon fixar en snygg ljuslykta av en glasburk. I sovrummet snusar den underbara mannen som jag valt att dela livet med, och på övervåningen sover min bästa vän. Jag är rik!! Jag är fruktansvärt rik! Det är märkligt hur lite av det här man ser när livet rusar på i 180, med jobb, skola och allt annat som hör vardagen till.

Men idag är en sådan dag som jag verkligen uppskattar det jag har och njuter av allt det som är bra i mitt liv.


Det kan vända så fort! Det finns ingen som vet vad som händer imorgon. Så därför borde man kanske njuta av det man har, oftare än vad man gör? Det är som att vardagen tar över ibland, och man glömmer bort att njuta. Njuta av livet och av varann.


 Det finns någon i min närhet som går igenom en tungt period just nu och jag tänker massor på henne. Det är saker som man inte kan rå över, utan det är sånt som livet bjuder på, alldeles gratis. Hon har en vän som vart en "frisk" cancerpatient,  som tyvärr inte är frisk längre, en älskad nära anhörig som  har det jättejobbigt med sig själv, och ytterligare en vän som också varit väldigt dålig fast på annat sätt. Jag tänker på dig och de i din närhet. Önskar jag kunde göra något och du vet var jag finns om du behöver mig!


Ta hand om varann idag och njut av livet!



Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards