Alla inlägg den 4 december 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 4 december 2011 21:04

...ja, jag vet, jag har sagt det förut, och jag säger det igen! Söndag är verkligen MIN dag. Jag gillar söndagar och tycker dom är supermysiga! Det är en dag som är helt utan krav, egentligen helt legimt att bara slappa, men det har vi INTE gjort idag.

Dagen började som alla andra söndagar - innebandyträning för junior. Sen brakfrukost för oss och våra gäster som skulle åka norrut mot Falun idag. Sen åkte vi vidare till Segeltorp till bästa A & P för att göra lite julsnask. Där blev vi uppassade till tusen med glögg, kaffe, pepparkakor och en massa mys! Det var så himla härligt att bara "vara". Barnen hade superroligt och fick göra mozartkulor (som just för stunden ligger i frysen, dock inte för länge, om jag får bestämma..)


När vi kom hem där framåt eftermiddagen, blev det pepparkaksbak för hela gänget.. Stora grejer som vi under morgondagen ska fixa till med lite glasyr. M är överlycklig, att jag, efter mycket sökande, äntligen hittat rosa glasyr. Hon är lite insnöad på rosa, men det känns helt ok för mig! Kan vara så att mamma, efter 3 killar, kanske eventuellt har påverkat henne åt det "rosa hållet"....


Nu sitter vi mest bara och jäser i soffan! Jag njuter så himla mycket av att våran tonåring faktiskt kan tänka sig att befinna sig i närheten av  oss helt frivilligt mellan varven. Oftast är det  bara måltiderna  vi blir varse att vi har en tonårsson hemma. Han lever liksom ett eget liv  där på  övervåningen och i  garaget....


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 4 december 2011 09:10

Jaha, då var det söndag igen då!? Väldigt vad de här helgerna bara rusar iväg!? I dag åker finaste C hem till Falun igen..Tråkigt, men det känns skönt att hon är närmare nu än när hon bodde i Luleå. Det kräver inte fullt lika mycket planering för  att ses, som  det gjorde förr.

I går var vi till Skärholmen och shoppade lite julklappar. Det är rätt lätt att förstöra pengar om man går in för det! (Och det gör man ju...) Det blev lite klappar till småttingarna, de större är lite värre att handla till...Idéerna tryter.

På kvällen gjorde vi en jättegod kyckling Tickamasala med nanobröd, det var verkligen supergott!

Tog ett riktigt gott vin till det, kan inte bli så mycket bättre. Senare på kvällen kom A & F med sina små, och då kände jag att alla mina bästa var samlade! 


I dag ska vi göra lite julgodis tillsammans med familjen S. Det är så mysigt med allt detta förberedande inför julen, i alla fall när man tar det lite som det kommer och inte stressar ihjäl sig för att hinna. Även då lite stress liksom hör till..


Näpp, väntar hem unge herrn från innebandyn, och sen blir det en riktig brakfrukost så här på söndagen!


Ha en underbar sådan!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards