Alla inlägg den 2 december 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 2 december 2011 17:03

I dag,precis innan jag gick från jobbet, fick jag ett mail från vår bokförings byrå om lite grejer som jag ska försöka få fram till bokslutet, suck! Nå, jag gör det på måndag..


Just nu sitter jag och poppar lite julmusik och har precis lagt på juldukar överallt. Mina julgrupper som jag gjorde förra helgen har börjat blomma, så nu doftar det verkligen jul här! Hyacinterna luktar jättegott och pepparkakshuset vi gjorde står i hallen och det luktar pepparkakor i hela huset! En väldigt välkomnande  doft.


Jag skickade i väg resten av min familj på affären, så jag fick köra snabeldraken och skura lite.  Märkligt vad mycket mer städning det blir med en liten jycke i familjen. Nå, jag ska nog dressera honom att köra damsugare och skurmopp när när han blir lite större! =0) Just nu så blir han helt vild när jag kör damsugarn eller skurar. Enda gången man hör honom skälla är när jag städar.


Inväntar att min allra bästa C ska landa här med sin dotter L & sen blir det julshopping i 180 imorgon. Efter det en massa  glögg och pepprisar när finaste A  & F kommer med sina två små. Det ska bli mysigt att få rå om dom allihopa!!


Det är sååå mysigt det här med jul,  jag har dock inte den där riktiga julstämningen på plats än, då vintern verkligen lyser med sin frånvaro.  I morse var det 8(!!) plusgrader. Nu  känns det lite kallare, men det är inte nån risk att det kommer nån  snö just idag i alla fall...Jag är egentligen ingen snö-person, men just till jul är det lite mysigt om det finns några flingor i alla fall. Jag ser gärna att snön faller några dagar före jul och sen får det gärna försvinna lagom till 1:a januari. Det är helt klart nog med vinter för min del! Enda nackdelen är dessa skitiga barn som man får hem efter dagens slut från dagis och skola. Men va tusan, man får ta det onda med det goda.


Kram  E



Ovido - Quiz & Flashcards