Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Var rädd om livet....

Av Eleonor Gotthardsson - 12 december 2011 20:47

I dag är mina ögon fyllt av tårar....tårar för en tjej som jag inte känner. Men hennes mamma känner jag rätt väl. Eller kände kanske jag ska säga....det är en gammal arbetskamrat till mig, min mellersta sons klasslärare. En kvinna från "min" hemby. Som har råkat ut för det värsta som jag tror någon kan tänka sig. Hennes dotter, 15 år gammal är väldigt sjuk i denna hemska sjukdom vi kallar cancer. Mitt hjärta brister när jag tänker på vad den här familjen får gå igenom. Jag önskar att det fanns något man kunde göra, något man kunde säga, men det finns ju inte det! Det finns inga ord som räcker till, ingen handling som är nog! Det är som det är, och det finns inget jag säger eller gör som kan ändra på det!


Det jag tänker mycket på är de relationer man har i livet. Det är lätt att avfärda en relation som inte funkar 100. Det är lätt att ge upp på en människa som inte ger något tillbaka...Men frågan jag ställer mig en dag som denna är om det är rätt? Självklart kan man inte utplåna sig själv och den man är, för någon annan, bara för att man ska HA en relation. Men om det är någon människa som betyder nåt.....alltså om man tänker tanken att den människan man väljer bort, kanske imorgon blir sjuk - riktigt sjuk....betyder det nåt?? Hur skulle det påverka mig om den personen jag "valt bort" skulle bli sjuk? Jag vet faktiskt inte....


Men vad jag vill säga är egentligen - Är det värt att gå omkring och sura för nåt som inte är nåt, EGENTLIGEN, bara för att man är stolt?! Vad i livet är det som betyder något när man kommer till vägs ände? Är det sakerna man äger eller är det människorna i livet, som man är rädd om? För mig är det, det sistnämda....Det är människorna som finns omkring mig som gör mitt liv! De människorna jag har omkring mig ÄR mitt liv. Det finns inte en enda av dem som jag skulle vilja var utan!


Jag hoppas att alla, och då menar jag precis alla som finns i min närhet, känner att jag tänker på er, alla och envar, extra mycket idag. Ni betyder något! Ni betyder något för MIG! Jag skulle bry mig om något hände er!


I dag tänker jag lite extra på alla dem som jag inte klarar mig utan, alla de som jag vill ska finnas där, helst för alltid...Alla de som faktiskt fanns där en gång, men som jag får lära mig att klara mig utan...


Cancer är en jävla skit-sjukdom!


http://www.gratefulness.org/candles/message.cfm?l=sve&cid=14876029


//E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards