Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Vilken underbar helg!!

Av Eleonor Gotthardsson - 11 december 2011 20:38

Vissa dagar är bättre än andra, det är bara att konstatera. I helgen var en bättre helg än vanligt! Det började i fredags, då min lillebror med familj kom på eftermiddagen, så jag fick nypa i bäbis och träffa alla fina i familjen T. Vi köpte mat och bara va! Helt underbart att äntligen få till en date, det går alldeles för länge mellan gångerna! Dock var U iväg till Sandhamn på julfest med jobbet, men vi klarade oss rätt bra ändå. =0)


Lördagen steg vi upp tidigt och bakade lussebullar. Sen kom lite grannar från olika håll med barn och pepparkaksdeg i högsta hugg. Vi körde ett gemensamt pepparkaksbak och vissa delar av barnen var sådär intresserade av just bakningen, så de gjorde annat som tydligen var roligare, men det var bara mysigt att alla var här, så det kändes som det kvittade.


Senare på eftermiddagen försvann endel av familjerna, men vi var några tappra som fortsatte med lite vin och sen vidare till nästa hus för att fixa till en gemensam middag. Så himla mysigt! Jag älskar verkligen sådana spontana grejer. Det behöver inte planeras och göras 5 rätters, utan det enkla är oftast det bästa. Det blev en supernice tacomiddag med helt underbart mysiga människor. Kunde inte haft en bättre lördag!!  Tack till familjen J som bjöd på en delikat middag.


I dag fick jag och maken ett erbjudande som inte gick att motstå! Barnvakt av 16-åringen, så vi kunde åka ut och shoppa de sista julklapparna! Herregud vilken njutning att kunna gå omkring i affärerna och handla i lugn och ro, utan att nån blir kissnödig eller trött...Tack älskade M!! Det är värt hur mycket som helst! Nu har barnen i alla fall landat i sina sängar och vi hoppas att vi snart ska få slå in alla presenter också. Sen är vi "julklara"! I alla fall när det gäller presenter. Maten kommer jag hålla simpel iår. Ska göra köttbullar och jansson, men sillen får bli köpes, laxen likaså. Eventuellt att jag bakar mjukkaka bara för att det är jul, men jag lovar inget.... 


Näpp! Nu är det bara fram med sax, tape och lite papper, så vi får vira in de där klapparna då! 


Kram E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards