Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Äntligen är den här!!!!

Av Eleonor Gotthardsson - 5 mars 2010 10:32

I dag kom den då till slut! SOLEN!!! Så himla underbart att äntligen få se och känna den. Faktiskt så värmer den! Fantastiskt mysigt!! Trots att jag just nu sitter inomhus tycker jag att allt blir så mycket trevligare!!


I helgen åker vi upp till Avesta för att hälsa på barnens farmor och farfar. Det ska bli rätt skönt att komma hemifrån lite. Behöver miljöombyte ibland. Även om vi inte gör nåt speciellt, så känns det ändå skönt att bara slippa tvätta, städa och allt annat som man gör när man är hemma. Det är dessutom ingen som ser hur det ser ut i helgen, så städningen får väl vara tills jag kommer hem på söndag eller nåt...


Mellansonen kommer ner på söndag eftermiddag också. Det är praktik nästa vecka, så han tar sin praktik härnere. Grannen A har lovat ta med honom på sitt jobb. Han jobbar som larmtekniker och så länge han inte har några superhemliga uppdrag, så funkar det att M hänger med. Annars får maken förbarma sig över honom och lära honom sälja....  


I övrigt är det rätt lugnt i livet. Fortsätter stormtrivas på jobbet! Det känns verkligen som att jag har "hittat hem". Helt super att dessutom kunna jobba kortare dagar nu när barnen är små. Känns superviktigt att kunna hämta dom i hyfsad tid. Ja, vad kan jag säga - mitt liv är i det närmaste perfekt just nu!!


Det gäller att vara tacksam och ödmjuk nu när livet visar sig från sin bästa sida - det kan vända på en sekund!


Kram E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards