Alla inlägg under december 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 10 december 2009 21:39

Den här veckan har vi kastats mellan stora och små bekymmer....Våra småbekymmer har bestått i kraschat pepparkakshus och trassel vid dagislämning....Våra stora bekymmer har bestått i en 17-årig kille som skulle göra en rutin operation, en operation som görs massor av gånger per dag och det går alltid bra! Den här gången gjorde det dock inte det...hjärt och lungräddningsapparaten gick sönder....Killen blev utan syre en längre tid....Man känner sig liten....


Det som är så trist är att mitt i allt elände, är att man först då, inser hur lyckligt lottad man är som har en frisk familj. Man inser hur glad man ska vara för varje dag som det är så, för det finns verkligen inga garantier för att det är så imorgon...


Killen jag berättar om är en nära anhörig till en underbar familj som vi känner, och känner mycket för, därför har deras sanning kommit så nära oss! I kväll fick vi dock veta att tillståndet för killen är förbättrat och ser ljusare ut än det gjorde för mindre än ett dygn sedan. Vi håller alla våra tummar och våra tankar går till hans mamma och pappa som förmodligen hållit andan i en vecka.....


Ta hand om varandra!


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 8 december 2009 17:59

I dag blev jag färdig med alla julklappar!! Har dessutom slagit in allihopa också! Känns så skönt att ha allt klart! Det blev som vanligt alldeles för många, vi säger vartenda år att: nästa jul ska vi inte ha så många julklappar! Och lika fullt är det massor under granen vartenda år.


Idag kände jag av att jag inte är riktigt pigg-gick och vilade vid 13-tiden och steg upp 16.30 - helt slut! Spelar ingen roll hur mkt jag sover, jag kan sova minst lika mycket till. En del har förmodligen med penicillinet att göra, så jag hoppas det snart går över.


Nä, nu har jag vart uppe ett par timmar, så kanske en tupplur kan vara på sin plats ;0)


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 7 december 2009 19:41

...har jag varit idag. Fortfarande sjuk med feber ibland och en äcklig hosta....Förra veckan "gissade" läkaren på mycoplasma bakterie, fick pencillin som jag tryckt i mig i snart 10 dagar. Inget som hjälpt, så jag bokade ny tid idag. Samma gissning, men här blev det en massa prover tagna också, så förhoppningsvis ska de hitta "felet" och kunna laga det mer effektivt. Tills dess - mer penicillin och mera sjukskrivning. Ser inte fram mot decemberlönen!! Nå, jag hoppas verkligen att jag är friskt tills på måndag, jag börjar ju mitt nya jobb då  Ser fram emot det! Ska bli så roligt att bita tag i lite andra arbetsuppgifter. Här blir det mest redovisning och inte så många löner.


I dag har varit en sorgens dag  Gatans lilla kisse-katt har somnat in för alltid....liten kissemisse! Barnen i huset där han bodde har haft honom så länge som de har funnits, så i det huset är sorgen stor! Sov gott lilla Challe......


Näe, bara att inse - idag var inte min dag, hoppas jag får återkomma med lite roligare nyheter nästa gång...


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 6 december 2009 11:10

I helgen har vi haft späckat schema - det brukar alltid kännas lite halvjobbigt att man har så (se tidigare inlägg), och denna helg vara inget undantag. I dag, söndag morgon känner jag mig glad och varm i hela kroppen - vi har haft en jättemysig helg.


I fredags fick vi besök av goda vänner från Nynäshamn, vi hade bestämt att vi skulle göra det enkelt för oss, så vi beställde pizza och käkade, sen hade vi bara en supermysig och trevlig kväll - alldeles lagom med allt! De stannade en bit in på lördagen innan de åkte vidare och vi åkte in till Huddinge för att shoppa de sista julklapparna (Ja, fatta, vi har köpt allt färdigt - saknas inte EN julklapp!!!). När detta var gjort, åkte vi hem och förberedde inför mer besök - denna gång av barnens (Bonus) Mormor och Morfar. God mat, underbara människor och gott vin - ja, kan bara bli en fullträff!! Även denna kväll var precis lagom och vi gick i säng i hyfsad tid.


Idag söndag - har vi en grej kvar att göra - som jag ser fram emot. Vi är nämligen bjudna på Glögg-mys hos våra goda grannar E & N. Ska bli supertrevligt och mysigt...


Ja, jag vet att jag i tidigare inlägg skrivit att jag ska bli bättre på att ha lite luckor i kalendern, men efter en sån här underbar helg, med så helt fantastiska människor,  så känns det inte fullt lika viktigt längre....


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 3 december 2009 17:46

I år tänker jag inte sluta röka (tyvärr)! Däremot ska jag bryta en annan ovana jag har - nämligen att fylla kalendern! Jag har en fantastisk förmåga att hela tiden boka in mig jobbmässigt på vardagarna och dessutom helgen (och då oftast också) familjen väldigt mycket. Vilket jag nu alltså bestämt mig för att sluta med. Eller, nej, inte sluta helt, men man kanske inte måste ha hela kalendern uppbokad ett par, tre månader i förväg.


Dessutom har jag bestämt mig för att från och med 2010, så ska jag umgås med de jag tycker om att vara med, inte bara för artighetens skull, som det faktiskt har varit endel under förra året. Jag måste helt enkelt bli bättre på att sålla. Man kan så klart träffa de här som man egentligen inte kan fylla en hel middagsbjudning med, men en fika på stan, eller nåt sånt kan passa bättre?


Jag är en väldigt social person och trivs med att ha folk omkring mig. Jag tycker det är superroligt att bjuda på 3 rätters middag och ha en trevlig kväll, missförstå mig rätt, det jag däremot INTE trivs med är att känna att hela min kalender är fullklottrad - och då menar jag inte bara veckorna, utan helgerna! När man egentligen bara ska ta det lugnt och ladda om batterierna.


Jag har börjat med steg 1! Har bytt jobb! Eller i alla fall snart. Har 1,5 vecka kvar på mitt gamla jobb. Den 12:e börjar jag på  nytt jobb som ligger 10 minuter hemifrån, deltid - kommer jobba 75% och slutar alltså halv 3 varenda dag. Jag kommer få vara med mina älskade barn flera timmar mer varenda dag - guld värt! Dessutom går jag till en mansdominerad arbetsplats - vilket passar mig väldigt bra! Jag tycker om män!! ;0) Tolka mig på rätt sätt nu.....


Jag gillar männens raka kommunikation, har väldigt svårt för det här luddiga "tolka som du vill" tramset som många kvinnor håller på med. Män kör på, och ibland är det hårt att höra, men de är raka och ärliga och sen är det inte mer med det! Är dom irriterade eller anser att man har gjort nåt fel, gormar dom om det och sen är det liksom över. Det är inget surande och skitsnackande i flera veckor för en bagatell. På något sätt tycker jag män är enklare att jobba med! I och för sig kanske en balans kan vara bra också - 50/50, men måste jag välja mellan kvinnlig och manlig arbetsplats väljer jag män ;0)


Kram E





Ovido - Quiz & Flashcards