Alla inlägg den 27 december 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 27 december 2009 19:57

Tänkte jag skulle försöka sammanfatta mitt 2009 med lite bra och dåligt...


De dåliga sakerna tar jag först....


2009 var det året jag blev uppsagt på grund av finanskrisen...

2009 var det året min svärfar var väldigt sjuk och dålig...

2009 var jag tvungen att bryta en familjerelation som var fruktansvärt destruktiv...

2009 fick jag ett nytt jobb på ett företag som höll på att knäcka mig och hela min familj..

2009 var det året jag var helt sänkt av en 7 veckors förkylning...

2009 var ett dödens år, med flera i vår närhet som gick bort, eller själva valde att göra det...



2009 fick min bror och hans fru barn - en liten Anton som är världens goaste...

2009 har jag haft förmånen att ha min älskade storebror & hans älskade A nära...

2009 lärde vi känna flera underbara människor, ingen nämnd ingen glömd...

2009 bröt jag en destruktiv relation inom familjen - till slut...efter mkt vånda...

2009 fick maken chansen som säljchef Sverige..

2009 fick vi låna de underbaraste tjejerna som finns i flera dagar! Love you W&T

2009 så har barnen fått vara väldigt friska...

2009 fick älsta sonen en utbildning som kommer ge honom ett jobb!

2009 vågade jag säga upp mig från ett fast, välbetalt jobb till förmån för min familj

2009 så fick jag ett nytt jobb, som jag egentligen inte kan säga mkt om än - mer än att det känns topp!


Hmmm, märkligt det ser ut när man ser det så här??? Jag trodde jag haft ett tungt år, men tydligen kommer jag ihåg det som är bra mer än det som var dåligt....Jag hoppas ändå att 2010 blir ett lika bra, eller bättre år än 2009 varit, men egentligen, det enda jag egentligen önskar mig är att ha min familj nära och att vi får må bra och ha det gott!


Det som varit tyngst under året är svärfars sjukdom och svärmors lidande under tiden och min egna knasiga familj som jag varit tvungen, för min egen skull och mitt välbefinnandes skull, valt att bryta kontakten. Man väljer inte sin familj, men när man blir äldre har man rätten att välja bort de som tar mer energi än det ger....Tänker mkt, men ska försöka sluta med det till nästa år...


Kram E



Ovido - Quiz & Flashcards