Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

En helt vanlig dag...

Av Eleonor Gotthardsson - 5 maj 2009 19:34

I dag har jag haft fullt upp på jobbet - höll på att glömma bort att gå hem! Det är nog första gången jag lyckas med det - nånsin! Jag kom på dagis typ 3 minuter Stress, stress, stress...Men det är väl så här livet ser ur, och egentligen klagar jag inte, önskar bara att dygnet skulle ha fler timmar. För det är trots allt så att jag har det så himla bra! Jag har ett jobb som jag stormtrivs med och det blir faktiskt bara bättre när jag börjar få insikt i vad jag faktiskt ska göra, jag har en fantastisk familj som jag älskar över allt annat!


Men hur  man än vänder rumpan, så sitter den där bak! Undrar om det är kvinnans lott att gå omkring med ständigt dåligt samvete?? Antingen har jag dåligt samvete för att jag inte hinner med det jag vill på jobbet, eller så har jag dåligt samvete för att jag inte är nog mycket med barnen, sen har jag dåligt samvete för att jag inte orkar vara nog mycket fru....Dessutom mår jag dåligt över att jag inte hunnit plantera de där blommorna jag hade tänkt, att jag inte hunnit byta gardiner, att jag inte....Ja, det går att göra listan hur lång som helst! Borde nog gå nån kurs i hur man kan koppla bort "oviktiga" saker, eller kanske helt enkelt kopplar bort samvetet...åtminstonde det dåliga....


Ni som följt min blogg, vet ju om att jag väntar tillökning...I form av en ny bil. Dock verkar den här veckan vara så sjukt fullspäckad, så vi får vara glada om vi hinner få hem den på fredag.....Jag har ju min lilla "Pelle-bil" som får duga, men det skulle vara kul att få hem "Pärlan", jag längtar ju efter henne ju!


Har tänkt massor på min mamma här sista tiden. Jag har faktiskt planer på att boka en tid hos Jörgen Gustafsson i Södertälje (Igen..!.)och se om han kanske kan känna av henne och ge mig lite svar på massa undringar och funderingar jag har. Förmodligen har det här att göra med att min lillasyster är lite ute och "seglar" just nu och jag känner mig orolig för henne och vet inte riktigt hur jag ska göra för att kunna hjälpa henne....Ibland känns det som att jag bara vill ta hit henne och ordna allt för henne, men det är ingen långsiktig lösning. Någon gång i livet MÅSTE man bara stå på egna ben och ta ansvar för sig själv och det är ju på tiden när man börjar närma sig 30!?!


Kram E




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards