Alla inlägg den 20 december 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 20 december 2009 18:38

...våran lilla prins kom till världen!

I dag har vi haft fullt upp med kalas, det vart till slut 15 barn. Nu har alla gått hem och jag har ringningar i öronen....Vilket liv!! Helt fantastiskt hur högt 15 barn kan låta....Tänker på dagis-personalen som har den volymen hela dagarna - typ 8 timmar om dagen?!?!? Allvarligt!!! Jag som i ett svagt ögonblick för några år sedan, hade ställt in mig på att läsa till förskolelärare...Tur att jag kom på andra tankar! Jag hade nog inte hållt nå hemskt många veckor tror jag...


I helgen har det vart hyfsat lugnt i övrigt. Fredag var jag och barnen ensamma, U var i Danmark på firmafest. Lördag var vi överbjudna till M & S och det var mkt trevligt! God mat, gott vin och dessutom en massa skönsång med Sing Star ;0)


Sen har vi ju dessutom skottat snö! I massor!!! Herregud så mkt snö det kan falla på mindre än en vecka?? Helt sanslöst. Mätte faktiskt snödjupet på altanen i dag - 45 cm!!! Tror det var längesen vi hade så mkt snö här i krokarna. Det brukar ioch för sig komma, men inte förrän efter jul! I år får vi faktiskt en vit jul!


I år har vi bestämt oss för att åka bort, så vi åker redan på tisdagkväll upp till svärmor och svärfar i Avesta. Ska faktiskt bli riktigt skönt att åka bort. Vi har ju tidigare jular alltid varit här hemma hos oss och det brukar bli ett gäng på runt 20 pers. Så i år ska det bli skönt att slippa serva alla, och kanske bli lite servad själv...


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards