Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Det finns någon jag tycker lite synd om idag...

Av Eleonor Gotthardsson - 18 april 2012 20:20

I dag har jag pratat med en otroligt trevlig människa! Har aldrig pratat med personen i fråga förut, men jag har på det korta samtalet bildat min uppfattning - trots att jag på intet sätt kan säga att jag känner henne. Jag gillar henne! Verkar som en mycket ärlig, modig och driftig ung tjej! Vad grundar jag det på?? Jo, dels att hon ringde upp mig, vilket jag uppskattar massor, men också att hon väljer att stå upp för något som är väldigt obehagligt och jobbigt fast hon inte måste...hon skulle kunna ta en betydligt enklare väg - att bara skita i det hela, men nej, på nåt sätt tror jag hon vet att hon kanske kan rädda en  människa...som kanske inte förtjänar att bli räddad, men om det inte händet något typ NU, så kommer det nog aldrig ske...tyvärr....


Jag har också "pratat" med en annan tjej, som verkar vara av samma skrot och korn som ovanstående...fast vi har sms:at i stället. Får samma känsla med henne som jag har med den tjejen jag skrev om tidigare i mitt inlägg. Känns skönt att de här tjejerna har varann och driver saken tillsammans - tror det kanske blir något lättare när man inte står helt själv!

Jag finns här i bakgrunden, kan inte hjälpa er så mycket, anledningen vet ni båda, men jag finns här....om ni kommer på nåt som kan vara till hjälp, eller som jag kan hjälpa till med i hela den här soppan, så finns jag här!!


Det finns en person till...den person som jag faktiskt tycker lite synd om, fast ändå inte...en person som inte förstått vikten av sanning och ärlighet, en person som inte har insett vilka personer man INTE ska ljuga för - sina vänner!! Kanske när allt har lagt sig och när det som är fel och trasigt blivit rätt och lagat, förstår den här personen vikten av att veta vilka som är ens vänner....och vilka man ska vara väldigt rädd om, för sin egen skull!


Ja, den här dagen har varit super! Dels 2 nya människor i mitt liv, sen har jag varit på ett möte idag som jag hoppas kommer leda till något bra, ett telefonsamtal som jag väntat på, som känns bättre än jag vågat hoppats på..Sen har jag ju dessutom varit och träffat min PT och verkligen tränat idag...Jag har skiiiitlånga armar om det är nån som undrar...Förmodligen kommer dom vara superkorta imorgon...Får ha tangentbordet i knät imorgon...

Japp, livet är gött att leva just nu! Det enda som känns lite trist är att jag fick veta att en vän till mig och hennes man har valt att separera...trist, men de är båda överens och det kanske är något bra då?? Eller kanske det kan bli något bra?? Hoppas det!


Kram E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards