Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Ibland händer allting samtidigt!

Av Eleonor Gotthardsson - 27 oktober 2011 19:26

Idag har jag haft en struldag på jobbet. Vi hade ett möte inne i stan som tog alldeles för lång tid, så det jag hade tänkt hinna göra på jobbet blev inte färdigt. Tur jag har en halvdag imorgon så jag kanske kan förbereda det mesta för min semestervecka...Vill inte lämna allt till min goa kollega, hon har fullt upp med sitt...

Hur som helst, idag har jag fått 2(!!) jobberbjudande. Det är mycket smickrande, men jag känner att jag sitter nöjd där jag är just nu. Trivs superbra och har ingen anledning att byta. Speciellt nu när allt händer!! Det är sååå mycket spännande på gång på jobbet och jag har dessutom fått en ny titel - kan numera titulera mig "ekonomichef" ( HA!! )

Min make undrade varför jag inte har det på visitkorten, men jag är inte sååå himla titelfixerad. (Egentligen är inget förändrat, jag gör det jag gjort tidigare, fast med personalansvar och vi ska även börja med lite budgetering och prognoser som vi ska försöka finna till till att jobba fram) Men det är ändå himla kul att få lite Cred för det man kämpat, och den utbildning jag gick förra året och slet som fanken för att fixa! Det är verkligen ingen dans på rosor att plugga kvällstid när man har heltidsjobb(drygt) och 2 småbarn hemma + en rätt strulig tonåring (som tack och lov sansat sig nu..) Men det gick!! Jag är skitstolt över mig själv!


Vi är fortfarande hemma med A som har feber än! Det är så synd om honom, mitt i allt kraschar han i soffan och bara somnar..men det är ju det bästa sättet, att sova bort febern.

U har varit hemma idag och imorgon delar vi dagen, så jag får en rätt nice fredag. Ska dock försöka vara på jobbet redan 6, så kanske jag hinner det mesta och så behöver jag bara ta "vab" 2 timmar.


Idag var det så "pay-back-time" - vi blev med hamster...Vi hade kaninvakt till våran lilla Stampe i somras när vi var till utlandet, och den familjen har skaffat hamster som vi får äran att ta hand om nu i 2 veckor då de är i USA. Hurra!! Tycker att den ser ut som en liten råtta (inte mitt "favvodjur" direkt), men M & A tycker den är såååå söt och vill gärna släppa ut den, men frågan är om den nånsin går att hittas sen?? Livrädd att få lämna tillbaka en tom bur när de kommer hem..vore lite halvtrist.


Saknar min syster extra idag! Skulle behöva henne här istället för i Småland - varför ska det va så förbaskat lång det här landet?? Jag minns när vi faktiskt kunde åka över till varann en snabbis för en kaffe eller bara lite skitsnack - skulle gärna ha det så igen! Men, men det blir desto trevligare när vi ses!


En syster
Av: Siv Andersson


En syster är ett stöd
och en hjälpande hand.
Hon är bunden till dig
med ett kärleksfullt band.


Som lilla… eller stora…
är hon dig ganska lik.
Hon finns i många minnen
och hon gör din levnad rik.


Det känns tryggt att hon vet
varifrån du kom,
att hon ser vad du gör
och att hon bryr sig om.


Med henne kan du dela
både sorger och skratt…
En syster är en gåva
– en ovärderlig skatt


Älskar och saknar dig!  



Min vackra syster...


 

   


Kram E





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards