Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 3 oktober 2011 18:23

I dag är det en helt underbar dag!! Jag har fått min ledighetsansökan för höstlovet beviljad! Fatta!! En hel vecka tillsammans med mina "småknoppar" och bara njuta av ledigheten och av mina underbara barn!! Känns som att man inte hinner det i veckorna. Tiden bara flyger iväg, man hämtar, lagar mat, duschar, läser saga och vips i säng! Det är verkligen inte mycket tid till att bara vara! Ändå jobbar jag inte värst sent. Jag kan sluta 16, och vara på dagis kvart över, så mig är det egentligen inte värst synd om. Det finns dom som har det mycket värre.


På jobbet snurrar det på i 180 som vanligt. Speciellt nu när jag varit sjuk en vecka. Men det känns bra att jag ska lämna över ett av bolagen till min nya kollega, så förhoppningen är att min tillvaro ska bli lite drägligare. Det är inget kul att känna sig otillräcklig hela tiden, och jag vägrar gå in i ekorrhjulet där jag var i våras. Då jag inte hade något liv förutom att gå till och från jobbet.  Men det känns nu som att jag ser ljusning, vilket gör det lite lättare - att man vet att det inte ska vara för alltid.


Näe, ska  ta och krama på mina ungar lite extra ikväll och berätta för dom att vi snart kommer kunna ta hand om varandra en hel vecka - hela dagarna!! (Undrar vilken tid den måndagen, dom börjar tjata om att ringa efter kompis?!? 10??).


Älskar min familj från månen och tillbaka.....  


Kram E





Ovido - Quiz & Flashcards