Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 2 oktober 2011 18:39

Jag måste bara få säga: Söndagar är absolut veckans mysigaste dag! Jag vet att många idag har söndagsångest för att gå tillbaka till jobbet och ännu en arbetsvecka. Men jag känner inte så! Jag trivs på mitt jobb och det är absolut inget jag har söndagsångest för. Men det inte därför jag njuter av söndagen, utan helt andra skäl.


Vi har haft en sån underbar helg i helgen. Trots att jag haft feber och varit risig, så har jag inte varit sjuk nog för att bara ligga, utan jag har rensat och rensat och sen har jag rensat lite till. Det är så hiiiimla fint i mina skåp och garderober nu. Till och med tvättstugans skåp har en minutiös ordning just nu! (det brukar iofs gå över rätt fort). Alla garderober är rensade och sorterade. Sommarkläder ut - vinterkläder in! Jag har till och med satt maken att rensa sina skåp - tror han hade 400 skjortor som han aldrig använder! Men nu är det liiiiite luft i de garderoberna också..


Vi hade funderingar på att åka ut med båten med A & F, men insåg där på lördagmorgon när jag hade nästan 39 graders feber, att det kanske inte va så där jättesmart! Tanken på att på söndagmorgon vakna i en kall och fuktig båt och inte vara riktigt frisk, gjorde att vi valde bort det. (Känns som ett bra beslut, då det faktiskt var väldans kallt inatt)..Trots att det förmodligen var sista chansen. Båten ska ju upp nästa helg för vinterförvaring. Nå, det blir förhoppningsvis sommar igen snart!


Anledningen till att jag idag myser av söndagen är att vi haft sån underbar helg....vi har inte gjort något särskilt, bara varit tillsammans och njutit av helgen och av varandra. Fler sådan helger till Svenska folket!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards