Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Begåvad med världens underbaraste....

Av Eleonor Gotthardsson - 25 oktober 2011 20:54

Ja, det måste jag faktiskt säga! Jag är begåvad med världens mest underbaraste människor omkring mig! De senaste dagarna och veckorna har jag fått det bekräftat gång efter annan...


För några veckor sedan började jag planera en överraskningsfest för min underbara man! Det har varit mycke mickelimeck för att få allt att lira. Jag har haft en otrolig hjälp av 2 av våra närmsta vänner F & A som ställt upp till 200% för att vi ska kunna få allt i lås! Jag har aldrig någonsin ljugit så mycket som jag gjort de 2 sista veckorna (förlåt U), men fy fanken så värt det var!!! Vi hade så himla roligt och U blev så överraskad!! Det är bara att inse att vi har nog dom bästa vännerna och familjerna på jorden! Alla har ställt upp och hjälpt till för att få allt att funka och festen hade inte blivit som den blev om inte de som kom varit där! 


                               


Farmor och farfar kom från Avesta för att ta hand om små-grisarna, syrran och hennes man köper en ny bil (vilket dom förmodligen hade gjort förr eller senare, men bara att dom gjorde det precis DÅ??!!) för att kunna komma upp till oss 80 mil tur och retur, för en enda kväll?!? Bror T fixar, trots en massa strul med barnvakt, så att han kan komma. Mina älskade bonusföräldrar och barnens bonusföräldrar kom (som vanligt finns dom alltid när man behöver dom!!) Kussen med sin fina P kom! U:s bror kom, trots invigning i stall där dom har engagemang. Våra fina, fina grannar kom...  Jag kan fortsätta rabbla, men det blir lite tråkig läsning kanske...Men jag har bara ETT omnämnade kvar! Det är våra underbara vänner, som alierade med mig - A & F som under dessa veckor fått stå ut med mig, mer eller mindre inneboende hos dem för att fixa smörgåstårta, nycklar och en massa annat för att allt ska gå i lås! Tack och tack och tack igen!! Ett jättetack också till de som oombedda följde med och fixade till stugan på söndagen...


Jag hade kunnat sluta där, men det tänker jag inte göra....Idag var vi till närakuten med A för 3:e gången..(han har haft feber i 10 dagar idag) och äntligen hittade dom "felet" ungen har körtelfeber!! Jag facebookade om det och min underbara granne (och A:s klasskompis mamma) erbjöd sig att komma förbi med filmer till A   Hon dök förbi med massor med dvd-filmer och lyssnarsagor, så nu kan vi fördriva tiden på soffan imorgon. Precis vad vi behöver! Tack snälla söta N! (Vi börjar ha sett allt hemma i våran hylla...). 


Jag säger det....jag är så lyckligt lottat!! Jag måste ha världens bästa människor runt mig! Dom finns där och man behöver inte ens be om det...Tack till er alla! Jag är fruktansvärt tacksam och ödmjuk för att få vara eran vän! 


Kram E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards