Alla inlägg under september 2012

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i halsen eller som nu nageltrång. (vilket iofs gör JÄVLIGT ont!!!)


För ett par veckor sedan sa min man åt mig att han börjat få tillbaka sin fru....jag känner ett styngn av dåligt samvete, samtidigt som jag är glad över att han känner det jag känner - att jag är piggare, att mitt jobb inte tar ALL min ork och energi. Jag jobbar visserligen fortfarande, men på helt andra villkor! Här börjar jag vid 7 och kan med gott samvete gå hem före 16, förutsatt att jag tagit en 30 minuters lunch. Jag gör det jag ska och sen går jag HEM!! Jag bär inte med mig en massa skit hem, som jag funderar och tänker på. När jag går hem, kan jag fokusera på min familj!! För någonstans känns det som att jag jobbar för att kunna leva och inte tvärtom!!


På jobbet har jag på den här korta tiden fått så himla fina kollegor och jag törs nästan säga att ett par stycken är riktigt fina vänner! Det känns helt underbart! Det är en av de saker som gör att jag känner mig tacksam...

Hemma har jag en helt fantastisk familj som jag skulle kunna gå genom eld och vatten för. Jag har en helt otrolig make som jag älskar över allt! Jag har underbara barn som jag har ynnesten att få vara tillsammans med varenda dag!! Jag har flera fina vänner som jag vet att jag försummar mellan varven, men som ändå finns där....Tack för det alla ni fina! (Jag är på väg tillbaka!!! Tillbaka till livet!!!)

Jag har kunnat återuppta ett gammalt intresse - att få åka till stallet - nu tillsammans med mina barn som tycker det är minst lika roligt som jag! Underbart!!


Sen att jag och maken nu är på G att starta ett nytt projekt tillsammans, en sån sak som jag verkligen inte ORKAT tänka på ens, känns nu helt plötsligt som den enklaste sak i världen!! Vi funderar på att bygga nytt hus!! Det är inte bara, men det känns helt överkomligt och så himla roligt att rycka tag i allt!


Tack snälla mina fina arbetskamrater, vänner och kollegor för att jag är jag igen! Tack snälla Rättspsyk att jag fick möjlighet att träffa dessa fina människor! Tack alla vänner för att ni fortfarande finns kvar, trots att jag varit rätt frånvarande under några år...Tack snälla maken - att du stått ut med mig under mina 2 sista jobb, är för mig en gåta, men jag är dig evigt tacksam! (Lovar att ALDRIG hamna där igen...) Tack till mina fina barn, som trots min "bortavaro" älskar mig fortfarande och VILL göra saker tillsammans med mig, trots att jag inte orkat vara någon bra mamma på jättelänge...Älskar er mer än ni någonsin kommer förstå!!


Tack livet!!



Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nytt projekt, ett nytt hus...Vi funderade på att köpa ett äldre hus, fast insåg snart att det kostar mellan 4-5 miljoner för ett gammalt hus - betalar man en 500 000 till får man ett kartong-nytt hus! Förstår inte riktigt det där, för ett äldre hus är det ju oftast lite jobb på, så i slutändan kanske det till och med blir dyrare att köpa gammalt?!


Nu är ju inte vårat projekt riktigt sjösatt ännu, vi inväntar mäklaren imorgon, som ska få lämna en värdering på vårt befintliga.( Fick 4,8 miljoner på sista värderingen), och om inget hänt, och huset fortfarande har samma värdering,så kanske vårt projekt tar sin början. Annars blir det annat projekt - att börja renovera vårt befintliga hus! Något måste vi i alla fall ha för våra händer. Det är 8 år sedan vi byggde detta hus och sen fick vi 2 barn (vilket var ett projekt i sig), sen har vi ju börjat med båtlivet och det har också varit en gemensam sak som vi brinner för. Men nu känns det som vi behöver något nytt att sätta tänderna i.


Det är så himla skönt med min älskade make! Han är lika impulsiv som mig och vi hugger tag i det som vi får för oss att göra. Det är aldrig jobbigt! Det är så fantastiskt med honom - det finns inget som är jobbigt!!! Vi är så lika där, så livet blir så mycket enklare!


Ja, ja...vi får se vad mäklaren kan spå i sina teblad imorgon.....Ha det så länge!


Kram E



Av Eleonor Gotthardsson - 22 september 2012 17:51

Det finns några bloggar som jag följer med mer eller mindre ordning. De är av skiftande kvalite, men det finns EN blogg som verkligen fångat mig...en blogg som är så otroligt gripande, som får mig att gråta varenda gång jag läser den...


Rekomenderas å de varmaste: http://ikroppenmin.blogspot.se/


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 2 september 2012 20:56

I helgen var vi bjudna på 40 års kalas x 2. Våra fina grannar fyllde 80 bast ihop. Jag hoppas de hade en kanon-skiva med massor av röj!! Vi valde bort den för att vi behövde göra det valet...av flera olika anledningar, men mest för att våran familj behövde det! Vi behövde göra ingenting i helgen...fast ändå något....svårt att förklara, så jag ger mig inte ens på att försöka.

Hela fredagen gick i lugnets tecken..vi gjorde ingenting i regnet...lördag hade vi ridskola med M och sen åkte vi ut till Björnösund/Norrtälje för att bara va i sällskap med barnens fina bonus-morföräldrar, som vi inte träffat sen jag vet inte när....så det var skönt att ses igen...finns inte så många ställen där man laddar batterierna så bra som just där!! (Det ska va på sjön då, i så fall..)

I dag blev det soffhäng när vi kommit hem, lite avyttrande av skåp som stått och tagit plats i garaget, blev upphämtade av fina familjen F-M som bjöd oss på söndagsmiddag! Smaskens och väldigt skönt att slippa fundera på käk....TACK!!!


Nu sitter vi och kollar på dokumentären på 4-fakta om planet som kraschade i Anderna -74...svårt att sätta sig in hur dom hade det. Undrar hur dom mår egentligen idag?? Förstå att man blir så desperat så man börjar äta på sina kompisar?! Det var ju tur dom gjorde det, annars hade ingen av dem överlevt! Men hur mår man sen?? Usch och fy! Vill inte ens fundera på det...


I morgon är en ny dag och en ny vecka på världens bästa jobb med världens bästa arbetskompisar! Härligt!!


Ha en underbar kväll!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards