Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Ny penicillin....

Av Eleonor Gotthardsson - 14 februari 2010 15:44

I morse när jag vaknade mådde jag inte bra - Inte bra alls!! Det berodde mest på att jag var ute igår och det blev både för mycket att dricka och för sent, så det mesta var som sagt självförvållat.

Men jag har också en envis förkylning som inte vill ge med sig trots penicillin. Så idag var jag till Närakuten IGEN! (stamgäst där på söndagar) Där konstaterades att jag fortfarande har bihåleinflammation, så nu fick jag en penicillinsort som ska ta både bihåleinflammationen + det som sitter i luftvägaran. Ja, ja...jag tror på det när jag ser det!! Kommer ihåg här i november när jag fick 4(!) omgångar med olika penicillin, för att inget tog. Jag hoppas innerligt att den här läkaren "gissade" rätt den här gången och att min tjuriga förkylning snart släpper taget!


Och om inte den här var nog då, så kan jag berätta att inatt vaknade M typ 100 gånger och var törstig och kissnödig och jag hann precis somna om förrän hon väckte mig för att kräkas rakt över mig och sängen....suck! Ja, det var väl inte annat att vänta - Magsjukan har ju härjat på friskt nere på förskolan, så om hon skulle ha klarat sig hade det vart ett mindre mirakel...


I går hade vi som sagt barnvakt, det måste vara de bästa barnvakterna som finns! De kom och gav både barn och vuxna alla hjärtansdags presenter!! Sen fick vi skjuts både dit och sen kom A och hämtade oss inne i stan dessutom.  Våran kväll vart supermysig. Vi mötte upp kusin J och hennes P inne på Götgatan, där gick vi in och käkade på Lundbergs - så himla god mat och mycket bra service. Dyrt var det, men det var verkligen värt varenda krona. Sedan vidare till Broder Tuck för att lyssna på bror som var precis lika bra som vanligt! Efter hans spelning gick vi upp och satt och surrade och drack en massa - vilket jag ångrar idag...Men va tusan! 


Vi har haft en himla mysig alla hjärtans dag här i övrigt. Maken hade faktiskt köpt present till både mig och barnen. Han är så himla go min man!!


Näe, tillbaka till Rodelträningen i soffan!


Kram E

 
 
BK

BK

15 februari 2010 09:54

Hallå. Bloggar du å? Kul. Kan man inte använda penillicillin till annat? Harebra.

http://fokus.svenskablogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards