Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Livets vändningar...

Av Eleonor Gotthardsson - 12 juli 2009 12:38

Jag har haft min näst största son hemma förra veckan, han åkte hem i fredags. Han och en kompis var ner och de har haft full fart hela veckan...Sonen M började dock prata (igen!!) om att flytta ner hit, för att få vara nära sina syskon...Han har pratat om att flytta hit i säkert 5 år, varenda gång han vart ner..dock har det varit av och till och jag har inte tagit det så allvarligt. Denna gång var det dock betydligt allvarligare - han var verkligen på och hade goda argument - vi försökte faktiskt ställa honom mot väggen, men han hade svar på allt! Då bestämde vi oss för att försöka genomföra det.


Det föll dock inte i god jord hemma hos parentes nummer 2....han ställde en del märkliga frågor till sonen, som han ville att vi skulle svara på om vår vardag, arbetstidet och att jag faktiskt borde säga upp mig från jobbet om inte jag kunde ta 2 veckors semester och bara vara med Marcus.....?? Jag ringde upp honom dagen efter och förväntade mig att få dessa frågor ställda, direkt till mig, utan M som mellanhand....Nu hade han inte "tid" att prata med mig, utan han skulle ringa mig med lite alternativa tider som vi kunde höras av om, vilka som passade mig och honom...! Suck!! Näe, jag orkar inte med sånt tjafs, så jag meddelade att okey, då tar vi det en annan väg då och på den vägen är det nu. Vi får se vart allt slutar. Sonen är dock på väg ner igen på tisdag med enkel biljett, så får vi väl se om han vill åka upp igen, eller om han kommer stanna kvar hos oss.


Imorgon börjar jag jobba igen, men bara 3 veckor, sen är jag ledig igen 2 veckor till...Jag tycker nästan det känns bra att börja igen, förmodligen för att vi haft fullt upp hela semestern. Även om vi inte har gjort nåt särskilt, så har veckan bara rusat iväg och vi har umgåtts med nära och kära och det har varit helt underbart mysigt och trevligt, men nu känns det som att det ska bli skönt med lite vardag och lite egentid och bara vara familjen ett tag.


Kram E

 
 
Ingen bild

Cina

12 juli 2009 16:16

Stå på dig ELA, lyssna på din son och ditt hjärta så ska du se att det ordnar sig. Underbart att M vill vara hos er! Kram CAN

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards