Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 15 juli 2009 19:59

Den otäckaste känslan som finns är nog att vara rädd..... jag har ända sedan jag var liten varit väldigt mörkrädd (vilket jag förmodligen kan tacka min äldre syster för..) jag tycker fortfarande det är obehagligt att gå upp på toa på natten - springer i 180 tillbaka till sängen - utan att titta åt nåt håll, för vem vet vad man kan få se???!

 Senare i livet har jag fått lära mig vad verklig rädsla egentligen är - det är när man står innanför dörren och hör att någon är på väg in - någon som man vet inte vill en väl och någon som man dessutom delar boende med! Det är ingen skön känsla...

Rädsla kan också vara den man känner för sina barn! Att man hela tiden är rädd att något ska hända dem något, på dagis, på tomten, i badet - ja överallt. Den rädslan går inte över - den kommer förmodligen jaga oss föräldrar tills vi dör!


Det är förmodligen en rätt sund typ av rädsla....men inte mindre obehaglig för det...


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards