Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Energitjuvar...

Av Eleonor Gotthardsson - 12 september 2010 21:21

Energitjuvar är rubriken på mitt inlägg. Tror vi alla råkat ut för dem, sådana människor som bara tar energi och inte ger något tillbaka.

Jag har vid flertalet tillfället under livet träffat på dessa människor. Det är enligt mig negativa och missnöjda personer! Sådana som aldrig har något positivt att säga om någon eller något. De som trivs med att jävlas lite extra med andra - även om det krävs lite extra energi från den personen. Jag har försökt att sålla bort sådana personer ur mitt liv, men ibland kan man inte det - av olika anledningar...


Jag har en sådan person i min närhet just nu, en sådan som gärna och ofta påpekar allas brister och fel, en sådan som inte är nöjd oavsett vad! En sådan som gärna går några extra steg för att se till att någon annan blir drabbad, någon annan blir lidande. Det är människor som njuter av att jävlas med andra. Tack och lov att det är en person som jag inte har släppt in på livet. Det är ingen person jag kommer sakna eller ens fundera på i framtiden, men jag har i alla fall kommit så långt att jag inser att jag måste släppa för att själv inte dras med i detta negativa tänkanden. Det är märkligt det där - man tycker att man själv inte blir påverkad, men man blir det, efter nog lång tid så blir man det. Jag hoppas bara att jag själv har orken att ta mig ur denna dåliga relation....Jag som är den  mest konflikträdda människa som finns ska försöka förklara mitt plötsliga upphörande av telefonsamtal och inbjudningar....Tycker på nåt sätt att jag är skyldig en förklaring och det kanske är en himla bra träning för att komma över min konflikträdsla???


Nej fram för mera positivitet! Livet är alldeles för kort för att gå omkring och må dåligt och vara missnöjd! Är du missnöjd över något - gör nåt åt det!!! Har du för trånga byxor - köp större. Är du missnöjd i din relation - bryt upp! Är du missnöjd med ditt arbete - Byt! Förvänta dig inte att saker ska fixa sig av sig själv - fixa själv! Det är bara DU som kan göra något åt din situation, ingen annan!


Jag känner mig just idag, väldigt nöjd med min situation - jag har världens bästa man, ett bra arbete och dessutom just nu ett schysst erbjudande om nytt jobb på gång (om jag vill), jag har fyra friska barn och massor av goda, positiva,  RIKTIGA vänner, som ger lika mycket som de tar! Ni vet vilka ni är - Jag älskar er!!! Tack för att ni finns där!! Idag har varit prövningens tid och ni alla bara är så helt underbara! Tack, tack och tack!


Kram E

 
 
Ingen bild

mk

12 september 2010 21:49

Hej, jag vet precis vad du pratar om! Det finns för många sådana människor - kapa! Jag vet vilket typ av person du är, det handlar inte om att vara konflikträdd, det handlar om vishet och klokhet och så mycket empati för andra så att du nästan slår knut på dig själv! Bra om du försöker göra nåt åt det. Lägg din energi och kärlek på dom som förtjänar det! Det är dags för det nu! Massor med kärlek till dig och din familj! M

 
Ingen bild

Maria

13 september 2010 09:53

Det är så sunt det du skriver. Enkelt egentligen, vi ska ju ta till vara på det som får oss att må bra, men samtidigt svårt. Starkt av dig. Styrkekramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards