Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Ett underbart liv!

Av Eleonor Gotthardsson - 17 januari 2011 16:32

Ibland så får jag sådana otäcka flaschbacks över vad som hänt i mitt liv under åren- många av dom var verligen inte roliga. Men så  kan jag tänka på hur jag faktiskt har det idag. Jag vet att jag bloggat om det förut och jag kanske tenderar att vara tjatig, men jag är så oerhört lycklig över det jag har nu. Kanhända uppskattar jag det så mycket för att det varit så mycket skit i mitt liv. I så fall är jag tacksam för det som varit - även fast det som sagt inte varit en dans på rosor.


Igår gick jag omkring och bara mös. Mös för att jag njuter av mitt hus, som inte bara är ett hus, utan mitt hem, min borg, min trygghet. Här trivs jag och jag längtar verkligen hem när vi varit någonstans - även om vi bara varit på affären eller jobbet....


Jag saknar min familj när jag är på jobbet, min älskade man och mina underbara barn...tänk att jag är så lyckligt lottad som fått den bästa mannen och de underbaraste barnen....


Jag har många underbara vänner, som verkligen är mina vänner! De som jag vet finns där för mig i både med och motgång. Sådana som jag kan prata om allt med, sådana vänner som inte sprider saker vidare och som trivs lika bra i mitt sällskap som jag i deras...


Jag har ett jobb. Ett jobb som ligger geografiskt precis där jag vill att det ska ligga nu när barnen är små och Uffe jobbar på andra sidan stan. Jag kan på mindre än 10 minuter vara på skolan eller dagis om så krävs. Ett jobb som ger mig en bra inkomst så att vi i familjen kan åka utomlands eller göra andra roliga saker. Ett jobb som jag känner att jag utvecklas inom varenda dag.


Jag har många saker att vara tacksam över och det är jag också. Jag hoppas att jag aldrig, aldrig någonsin glömmer bort att vara det.....


Kram E





 
 
Laila Gustafsson

Laila Gustafsson

17 januari 2011 18:10

De sägs att de vi går igenom i livet formar oss till dom vi är idag vare sig de är nåt bra eller nåt dåligt vi gått igenom å de stämmer bra tror jag.
Jag har haft några rejält tuffa saker jag gått igenom våldtäkt, misshandel, otrohet, psykisk misshandel, sjukdomen jag dras med å dess biverkningar MEN de har gjort mig till den jag är idag STARK å med mycke skinn på näsan ;)
Å du man kan aldrig bli tjatig i sin egen blogg kom de ihåg de är DIN blogg å den skriver du exakt vad du vill när du vill.
Kram Laila

http://www.mittlivmedvark.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards