Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Vart är min familj???

Av Eleonor Gotthardsson - 16 november 2009 20:45

Ja, egentligen har jag ju min alldeles egna familj under mitt tag, men nu tänker jag på min, MIN familj - syster, bror - ja du vet...

Vissa saknar jag mer än andra - det är som man säger -man väljer sin man, men man väljer inte sin familj. Stämmer till 100 *% när det gäller våran familj.


Jag har en älskad bror, som jag alltid stått närmre än någon annan av mina syskon. Vet inte vad som händer, men förmodligen kommer livet emellan? Kan det vara så?? Hur som helst min älskade bror har för ett halvår sedan lite drygt blivit pappa och jag i min ovetskap trodde att det skulle bli mosters lill-älskling. Men nåt hände - bror med fru flyttade till andra sidan stan - inte helt oövervinneliga avstånd, men ändå så att det krävs lite planering och lite uppstyrning innan man kastar sig i bilen och åker över...


Usch - jag skäms när jag tänker på hur egoistisk man är egentligen och inte tar sig den tiden, den helgen att åka ut till dem och få pussa på lilla A och på bror med fru också, men numera kommer de i andra hand (lessen för det bror...)


Måste absolut bli bättre på det, men en ynka blick i almenackan visar på att hela november är heltjockt, första helgen i december likaså....vad händer, när ska man lära sig att säga nej, att inte boka mer, utan se till att ha det obokat och öppet för alla eventuella spontana möten...Nå, kanske, kanske man lär sig...


Kram E


 
 
Ingen bild

Micke

17 november 2009 12:49

Hej syster.
Känner exakt samma sak, vi måste styra upp nått.
Livet är ju tyvär så jäkla fullproppat hela tiden.
Mycket med både jobb och lillen, men vi måste styra upp det här. Han saknar er och det gör vi också.
Vi borde bo grannar.. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards